Facebook e pe cale să devină un jucător important al pieţei de podcast-uri.

Facebook îşi lansează propria platformă de podcast-uri începând de săptămâna viitoare, de pe 22 iunie, a transmis gigantul american creatorilor de conţinut.

Creatorii de conţinut vor putea publica podcast-urile prin intermediul unui flux RSS, de unde pagina de socializare le va prelua şi le va afişa în News Feed. De asemenea, podcast-urile vor avea şi un News Feed propriu, într-un tab separat al platformei.

Utilizatorii vor avea posibilitatea să salveze şi să partajeze scurte fragmente, de cel mult un minut, din podcast-urile publicate pe Facebook. Această opţiune, pe care Facebook o vede ca un mijloc de promovare, va fi disponibilă doar acolo unde creatorul de conţinut a fost de acord să o activeze.

Platforma de podcast-uri a Facebook vine într-un moment în care marile companii de tehnologie pun mare accent pe conţinutul audio. În cadrul celei mai mari platforme sociale, sunt publicate deja podcast-uri de creatorii lor, însă, din 22 iunie, acestea vor beneficia de un format dedicat.

Celelalte platforme de podcast-uri, precum cele deţinute de Spotify şi Apple, sunt cu câţiva paşi înaintea Facebook şi au trecut sau pregătesc trecerea la un format pe bază de abonament. Apple a lansat abonamentele pentru podcast-uri în urmă cu doar două zile.