Vapor
Actualitate, Featured

Vapor construit în România, care funcționează pe bază de gaz

Petrom a făcut prima livrare de GNL (Gaz Natural Lichefiat) către Damen Mangalia, cel mai mare șantier maritim din sud-estul Europei. Produsul va alimenta primul vapor construit în România care funcționează cu acest tip de gaz, potrivit unui comunicat.

Livrarea a presupus coordonarea și gestionarea în premieră a unui proces complex în care au fost implicate mai multe companii partenere, in condițiile respectării tuturor măsurilor de siguranță. Acesta s-a concretizat în două transporturi separate a câte două autocisterne, care au alimentat rezervorul primei vapor din România care funcționează pe bază de GNL.

Prin răcirea gazelor naturale la o temperatură de -160°C și prin lichefiere, acestea își reduc volumul de aproximativ 600 de ori comparativ cu volumul în stare gazoasă. Astfel, pot fi stocate și transportate în siguranță pe distanțe foarte lungi, cu un grad crescut de eficiență economică și energetică. Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziție pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă și transportul naval.

„Sectorul transporturilor, care are un rol esențial pentru mobilitatea bunurilor și a oamenilor, este și unul dintre sectoarele în care sunt necesare măsuri eficiente și cuprinzătoare de reducere a emisiilor. OMV Petrom este și va continua să fie parte din soluție, cu un portofoliu mixt de produse care sa răspundă nevoilor de mobilitate din țara noastră. Prima livrare de GNL din Romania este încă un pas pe care îl facem in extinderea ofertei de produse pentru transport cu emisii scăzute.”, a spus Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea Downstream Oil

„În contextul tranziției energetice, utilizarea GNL-ului în transport și industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon și a celor poluante. România are un potențial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia româneasca și contribuie la obiectivele agendei climatice.”, a precizat, la rândul lui, Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Gas:

Florin Spătaru, membru al Directoratului societății Damen Shipyards Mangalia:

„Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România și nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe și inovatoare cu un înalt nivel tehnologic.”

Prin utilizarea de GNL în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%. De asemenea, GNL nu generează emisii de sulf, respectând astfel cerințele stricte privind emisiile de sulf ale Organizației Maritime Internaționale.

blank