IT&C, Stiri

Twitter castiga teren in fata Facebook-ului si Google-lui in publicitatea pe dispozitivele mobile

In domeniul publicitatii pe dispozitive mobile precum smartphone-uri si tablete, Twitter a reusit sa isi devanseze concurentii, Facebook si Google, mai mult de jumatate din veniturile din anul acesta venind din aceasta cale.

twitter-logo-birdIn timp ce Facebook a obtinut in cel de-al doilea trimestru 41% din venituri din publicitate mobila, iar Google, operatorul celui mai folosit motor de cautare la nivel mondial, mai putin de un sfert din venituri, Twitter si-a pastrat avantajul de a se fi concentrat din timp pe acest domeniu, desi reprezinta doar o mica parte din piata publicitatii pe dispozitive mobile.

twitTocmai din acest motiv, temerile investitorilor legate de intentia companiei de a face o oferta publica initiala, tinand cont de faptul ca prezenta insuficienta pe segmentul dispozitivelor mobile a afectate si alte companii de Internet.

Facebook si Google si-au regandit recent afacerile, odata cu orientarea utilizatorilor catre smartphone-uri si tablete, dupa ce s-au concentrat initial pe publicitatea online accesata de pe computerele personale.

explore_twitter_s_evolution_2006_to_present_26da93b8c5_48948800Twitter, insa, a anuntat saptamana trecuta ca a depus in conditii de confidentialitate, la comisia pentru valori mobiliare din Statele Unite, documentatia pentru listarea la bursa, una dintre cele mai anticipate miscari din ultimii ani. Compania se pare, totusi, ca a fost evaluata la aproximativ 10 miliarde de dolari in cele mai recente operatiuni de finantare derulate pe piata privata.