Economic, Stiri

Surpriza URIAŞĂ pregătită de ANAF pentru persoanele fizice

Persoanele fizice vor putea intra în dialog cu inspectorii ANAF prin intermediul unui sistem electronic, cu privire la propria situaţie fiscală.

anaf_66082700_70692300

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice (MFP), potrivit unui document publicat marti in Monitorul Oficial şi prezentat de Hotnews.ro.

Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit, 24 de ore din 24.

Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in Ordinul ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice. Documentul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

„Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice”, a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Intr-o prima etapa, serviciul ‘Spatiul privat virtual’ va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru un anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov.

blank