Comunicate de presa

Studiu Novakid: 1 din 2 copii români petrece până la 6 ore/săptămână online

Vacanțele de vară vin la pachet cu perioade îndelungate de timp liber pentru copii. Călătoriile și timpul de calitate cu familia sau prietenii sunt însoțite aproape întotdeauna de activități online distractive sau educaționale pe tabletă, telefon sau PC. Pentru a înțelege cum își petrec copiii din diferite țări timpul din fața ecranelor și care este atitudinea părinților față de acest mod de petrecere a timpului liber, Novakid, școala online de limba engleză nr. 1 în Europa, a derulat o cercetare în rândul a 2.000 de familii din 15 țări.

Sondajul s-a axat pe experiențele familiilor cu privire la numărul de ore pe care copiii îl petrec în fața ecranelor, când vine vorba de activități educaționale și recreative și pe opiniile părinților despre frecvența acestor activități în viețile micuților lor.

Studiul s-a adresat persoanelor ce au copii cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani, cu diferite niveluri de educație, venituri și ocupații. S-a desfășurat în mai 2022, în 15 țări, printre care și Spania, Italia, Germania, România, Rusia, Turcia, Arabia Saudită, Qatar, Japonia, Indonezia și Coreea de Sud.

 

Copiii români petrec 3-6 ore/săptămână la activități educaționale online

 

Potrivit rezultatelor studiului, copiii cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani, din diverse țări de pe Glob, petrec aproximativ 2 ore pe săptămână pe un dispozitiv electronic, desfășurând activități educative.

 

În Spania, România și Rusia, timpul petrecut în fața ecranului în cadrul acestor activități este, în medie, mai mare decât în restul țărilor: aproximativ 30% din părinți au menționat că timpul investit în activități educaționale online este de 3-6 ore, pe când în Germania, Italia, Turcia și țările din Orientul Mijlociu și Africa de Nord procentul variază între 20% și 25%.

 

Coreea de Sud este țara cu cea mai mare medie a activităților educaționale desfășurate online: aproape 49% din părinți au afirmat că cei mici petrec între 3 și 10 ore online, desfășurând astfel de activități.

 

Dacă este activitate educativă, părinții nu sunt îngrijorați

În ceea ce privește atitudinea părinților cu privire la numărul de ore petrecut de copii online zilnic, mamele și tații din toate regiunile în care s-a desfășurat sondajul nu sunt îngrijorați în legătură cu timpul pe care copiii îl petrec în fața ecranelor, în cazul activităților cu specific educațional.

 

Cu toate acestea, în Coreea de Sud (19%), Spania (17%) și Turcia (14%), părinții și-ar dori să reducă acest timp. Cel mai ridicat procent al părinților care și-ar dori să reducă timpul de utilizare a dispozitivelor electronice de către copii, chiar dacă implică activități educative, a fost înregistrat în Japonia, atingând pragul de aproape 46%.

 

Părinții care și-ar dori ca timpul petrecut online de către copii să fie dedicat învățării prin jocuri pe PC, tabletă sau telefon reprezintă în jur de un sfert din totalul respondenților, înregistrând cel mai mare procentaj în Orientul Mijlociu și zona Africii de Nord (34%), Indonezia și Malaezia (35%) și Cehia (30%).

 

Un „Nu!” hotărât pentru scrolling-ul pe social media

 

Atât conținutul video educativ, cât și cel distractiv, se bucură de cea mai mare atenție din partea copiilor din toate regiunile în care s-a desfășurat studiul. Copiii între 4 și 12 ani tind să petreacă între 3 și 6 ore pe săptămână urmărind desene animate, filmulețe și alte tipuri de conținut video online. În Spania, acest răspuns s-a regăsit în rândul a 45% din respondenți, în timp ce în Coreea de Sud 50% din părinți au afirmat că timpul pe care copiii îl petrec urmărind conținut video este între 3 și 6 ore.

 

Restricțiile pe care părinții le impun în ceea ce privește consumul de conținut video și jocuri s-au observat în Japonia și Germania: aproape 25% din părinții din Japonia și 16% din părinții din Germania afirmă că, pe parcursul unei săptămâni, copiii lor nu urmăresc în mod frecvent desene animate sau filmulețe online. O tendință similară se evidențiază în ceea ce privește activitățile interactive și jocurile video online. O bună parte din părinții din Germania (54%) au transmis că cei mici nu petrec deloc timp în fața ecranului în afara activităților educative.

 

În același timp, în alte țări europene care au participat la sondaj, Spania, Italia, România, Rusia și Polonia, între 55% și 65% din copii petrec până la 6 ore pe săptămână desfășurând activități recreative online.

 

Majoritatea părinților, atât din Europa, cât și din Asia, nu le permit copiilor să-și petreacă timpul pe social media, nici chiar pentru a vorbi cu membrii familiei sau cu prietenii.

 

Aproape 75% din părinții din Coreea de Sud, 74% din părinții din Cehia și 68% din părinții din Germania afirmă că nu le permit copiilor cu vârsta între 4 și 12 ani să folosească deloc social media. În țările din Orientul Mijlociu și zona Africii de Nord, părinții nu sunt la fel de stricți în ceea ce privește rețelele de socializare: aproape jumătate din respondenții din aceste regiuni au transmis faptul că cei mici conversează cu familia și prietenii, prin intermediul diferitelor rețele, până la 6 ore pe săptămână.

Pasiunile educative online ale micilor internauți

Cărțile pentru copii în format digital sunt printre cele mai puțin populare activități online în toate țările care au participat la studiu.

Totuși, cel mai mare număr de tineri iubitori de carte s-a înregistrat în Rusia și Germania: aproape jumătate din părinți au menționat că cititul unei cărți online sau ascultarea unui audiobook reprezintă o activitate cu recurență săptămânală. În Rusia, peste 15% din părinți au spus despre copiii lor că petrec între 3 și 6 ore pe săptămână făcând o astfel de activitate. Cele mai ridicate procente de copii care nu citesc cărți online sau nu ascultă cărți audio sunt în Spania (76%) și Japonia (84%).

 

Hobby-urile digitale ca arta digitală, programarea sau crearea de muzică electronică sunt un mod diferit de a petrece timp în fața ecranului, chiar dacă par să prindă mai greu avânt în rândul copiilor și familiilor.

 

Cursuri online de limba engleză, în care timpul este eficient gestionat

 

Mediul online a devenit o parte integrantă a vieții de zi cu zi și a favorizat dezvoltarea de platforme care să vină în completarea activităților în format fizic, ca să le îmbunătățească.

 

Având în vedere rezultatele variilor studii, precum și al celui prezent, observăm faptul că timpul petrecut în fața ecranului poate avea efecte benefice pentru copii, dacă este orientat spre învățare și dezvoltarea de noi abilități, cum este în cazul Novakid.

 

Școala online de limba engleză nr. 1 în Europa www.novakid.ro oferă o experiență completă, utilă și de calitate, care vine în sprijinul atât al părinților, cât și al copiilor.

 

O lecție durează 25 de minute, pentru ca cei mici să nu-și piardă concentrarea și să poată procesa informațiile fără să obosească.

De asemenea, comunicarea în timp real cu vorbitori nativi îi stimulează pe copii și îi menține antrenați pe tot parcursul orei.

Experiența este centrată pe crearea unui mediu prietenos, care stimulează învățarea activă și, în același timp, este un mod distractiv pentru copii de a învăța ceva nou.

 

Despre Novakid

Novakid, platformă online de limba engleză pentru copii. A fost fondată în 2017, în Silicon Valley (SUA). În 2021, peste 2,6 milioane de cursuri au fost predate unui număr de aproximativ 200.000 de elevi, din 49 de țări. În orele de vârf, sunt predate simultan peste 2.000 de lecții.

Programul educațional Novakid ESL (engleza ca a doua limbă) respectă Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) și a fost dezvoltat ținându-se cont de interesele și vârstele individuale ale copiilor. Novakid folosește tehnologii de educație prin joc (gamification) și realitate virtuală, pentru a crea un mediu propice vorbirii limbii engleze și îi ajută pe copiii din întreaga lume să studieze într-un mod distractiv și interesant.

Metoda unică Novakid de evaluare a progresului (peste 1.500 de parametri, testare A/B și analiza datelor) permite profesorilor să adapteze programul în funcție de nevoile și interesele individuale ale fiecărui copil.