Actualitate, Featured

Studiu de fezabilitate pentru Magistrala 4, pe noul tronson „Gara de Nord – Gara Progresu”. Care este costul investiției

Magistrala 4 de metrou, prelungită până la Gara Progresu. Vești bune pentru locuitorii sectoarelor 4 și 5 care speră să aibă metrou în cartierele lor, mai aproape decât au acum.

E adevărat că Magistrala 2 (M2) deservește o bună parte din sectorul 4, dar ne referim acum la șoseaua Giurgiului, “granița” dintre cele două sectoare.

În acest sens, Metrorex a semnat, în data de 28 septembrie 2017, contractul “Servicii de proiectare, asistentă și consultanță de specialitate aferente Studiului de pre-fezabilitate (SPF) și studiului de fezabilitate (SF) pentru construcția Liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gară Progresu, tronson Gara de Nord – Gara Progresu”, cu asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G, potrivit unui comunicat al Regiei.

Elaborarea Studiului de Pre-Fezabilitate și Fezabilitate urmărește oportunitatea realizării Liniei de metrou-Lac Străulești-Gara de Nord-Gara Progresu.

La momentul semnării contractului au participat Excelența Sa, Urs Herren, ambasadorul Elveției în România, Șeful Biroului Contribuției Elvețiene, Roland Python, Dragoș Titea, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice în calitate de Unitate Națională de Coordonare pentru acest program și ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene în calitate de Organism Intermediar, precum și reprezentanți ai conducerii celor două părți contractante: Metrorex și asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G.

Contractul este încheiat în cadrul proiectului “Studiu de pre-fezabilitate și studiu de fezabilitate pentru construcția liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gară Progresu, tronsonul Gară de Nord – Gară Progresu”, finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.

Bugetul total al proiectului este de 11.900.000 CHF (din care 8.500.000 CHF reprezintă contribuția elvețiana nerambursabila). Valoarea contractului de servicii de proiectare, asistentă și consultanță de specialitate este de 19.710.016,61 lei fără TVA.

Construcția liniei de metrou va îmbunătăți transportul public urban din București prin descongestionarea traficului de suprafața din zonă centrală și de sud a orașului și va realiza legătură directă între zonă de nord-vest și zona de sud a Capitalei, precizează sursa citată.

Cele mai noi stații de pe M4, Laminorului şi Străuleşti (cap de linie) s-au deschis pe 31 martie 2017. Circulaţia se desfăşoară cu trenuri IVA (modelul vechi), la un interval de 8 minute, cu viteza de 36 kilometri/oră.

Și dacă la început a existat o transbordare a călătorilor, din cauza unor probleme tehnice la ultima stație, s-a renunțat la acestă manevră, din 1 mai 2017.

Cât privește M5, lucrările la magistrala de metrou spre Drumul Taberei vor fi gata în aprilie 2018.

blank