Politic, Stiri

Sorin Oprescu la o a doua încercare

wjku (6)

Oprescu a propus astazi Consiliului General al Capitalei proiectul de Hotarare privind includerea in Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti pe anul 2014 a sumelor aprobate de Guvernul Romaniei pentru implementarea pistelor de biciclisti.

In aceasta seara, Consilierii Generali au convocat sedinta de indata a Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Cei 33 de Consilieri prezenti au votat in unanimitate proiectul de Hotarare privind includerea in Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti pe anul 2014 a sumelor aprobate de Guvernul Romaniei pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.

Reamintim ca este vorba de a treia sedinta de indata convocata astazi de consilierii generali. In prima sedinta de indata, care a avut loc in dupa amiaza aceasta, consilierii Generali ai Partidului Democrat Liberal, ai Partidului National Liberal si ai Partidului Poporului s-au abtinut de la votul acestui proiect.

Primarul General, Sorin Oprescu a propus astazi, 29 aprilie 2014, Consiliului General al Municipiului Bucuresti proiectul de Hotarare privind includerea in Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti pe anul 2014 a sumelor aprobate de Guvernul Romaniei pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti.

Consilierii Generali ai Partidului Democrat Liberal, ai Partidului National Liberal si ai Partidului Poporului s-au abtinut de la votul acestui proiect.

Precizam ca cei 24 de consilieri generali au facut astfel imposibila preluarea sumei repartizate Bucurestiului, de catre Ministerul Mediului pentru dezvoltarea transportului alternativ in Capitala. „De la inceputul sedintei de consiliu am atras atentia ca lupta politica nu trebuie sa impiedice luarea deciziilor administrative, in folosul cetatenilor acestui oras. Cei care s-au abtinut astazi, s-au opus, in fapt, dezvoltarii orasului. Primaria Capitalei a reusit sa convinga Guvernul Romaniei sa investeasca la Bucuresti o parte din fondurile Ministerului Mediului dedicate reducerii emisiei de noxe, iar legislativul local, politicieni alesi de cetateni sa le reprezinte interesele, au respins acesti bani. Asta vreau sa inteleaga societatea civila, bucurestenii dornici sa se plimbe cu bicicleta si sa traiasca intr-un mediu curat”, a declarat Sorin Oprescu.

Prin OUG. 17/19.04.2014 s-a aprobat alocarea sumei de 44.630.000 lei catre Bugetul propriu al Municipiului Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti”. Proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea de strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord-Sud si Est – Vest ale Municipiului Bucuresti.

Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza 99,9 km.
Proiectul cuprinde urmatoarele componente principale:
1. Realizarea efectiva a pistelor de biciclisti in zona centrala a Municipiului Bucuresti;
2. Crearea unui sistem de servicii de inchiriere si puncte intermodale pentru biciclisti
3. Crearea de facilitati de parcare pentru biciclete private
Proiectul este legat de reducerea emisiilor de noxe si este coordonat cu alte proiecte care au ca scop imbunatatirea calitatii aerului in Bucuresti si zona centrala, unde au fost inregistrate cele mai mari cantitati de noxe, ce depasesc normele europene. Printre masuri reamintim PIDU, reorganizarea circulatiei in zona centrala, refacerea strategiei de parcare, toate acestea pentru a reda centrul Bucurestiului riveranilor si pietonilor.

Politica municipalităţii este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale şi de a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia, precum şi încurajarea folosirii bicicletelor, pentru care se realizează de asemenea piste dedicate. Toate noile proiecte de infrastructura, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete. Primaria Municipiului Bucuresti a inceput implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, dar numai acolo unde trama stradala este mare si permite acest lucru, fara ca siguranta participantilor la trafic, in speta a biciclistilor, sa fie afectata.
Exemplu: Calea Buzesti – pista este realizata la marginea carosabilului. Sunt realizate piste si in zone special dedicate, de exemplu Soseaua Pantelimon – pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala, dar si in paralel cu trotuarul, in cadrul lucrarilor de modernizare a arterelor de circulatie, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale. Au fost demarate lucrari de moderizare pe Calea Victoriei, unde spatiul pietonal este extins, dar se construiesc si piste de biciclete, atat pe carosabil, cat si pe trotuar, in functie de cum permite trama stradala.

blank