Sorin Cîmpeanu
Featured, Social

Sorin Cîmpeanu desfiinţează şcoala online. „Este un dezastru. N-avem nici conectivitate, nici echipamente şi nici toţi profesorii formaţi pentru online”

Ministrul interimar al Educaţiei a catalogat predarea în sistem online din România drept un “dezastru” deoarece în ţară nu toţi elevii dispun de conexiune la Internet şi de dispozitive. Mai mult, Sorin Cîmpeanu a evidenţiat că în acest moment sistemul de învăţământ nu are “nici conţinut digital şi nici n-avem toţi profesorii formaţi pentru învăţământul online”.

Sorin Cîmpeanu desfiinţează şcoala online. Ministrul interimar al Educaţiei a mărturisit că el însuşi a avut probleme cu conexiunea la Internet, darămite elevii care sunt nevoiţi să înveţe online din cauza pandemiei COVID-19.

„Am avut în ultimul timp mai multe videoconferinţe de la Minister, de la Guvern în care eu am avut probleme cu conectivitate. Îmi place să cred că aceia care spun că învăţământul online este varianta fericită, nu au problemele pe care le-am întâmpinat eu din perspectiva conectivităţii.

Evident că nu sunt susţinătorul învăţământului online cât nu avem nici conectivitate generalizată de nivel înalt, n-avem nici echipamente adecvate pentru toţi copiii acestei ţări, nu avem nici platforme de evaluare, nici conţinut digital şi nici n-avem toţi profesorii formaţi pentru învăţământul online. Atâta vreme care sunt colegi care atunci când transmit temele prin WhatsApp consideră că au predat online. Evident că este un dezastru învăţământul online”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Ministrul interimar al Educaţiei a confirmat că există în şcoli numeroşi copii care s-au infectat cu noul coronavirus şi a dat detalii despre soluţiile la care au recurs unităţile de învăţământ.

„Un număr de 347 de şcoli au solicitat trecerea în online pe baza art. 32 care înseamnă o lipsă de resurse, din cauza infectării unui număr mare de profesori care nu mai pot asigura predarea online, coroborat cu rata de infectare mare din localităţile respective.

Celălalt articol prevede trecerea în online pe baza infectărilor dintr-o anumită şcoală. În total, sunt 347 de şcoli care au trecut în online. Din cele 347, 110 de şcoli sunt din Bucureşti. De asemenea, mai sunt încă 85 de şcoli care au trecut în online pe baza depăşirii a jumătate a numărului de clase cu activitate suspendată.

În total, avem cam 4% din şcolile din România. Raportat la numărul de elevi, avem 459.000 de elevi care învaţă azi în online, asta înseamnă 15% din numărul elevi şi preşcolari din România. Asta înseamă 1 din 7”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu, apel către elevi: „Dacă au trecut în online, înţeleg că vor să stea acasă ca să evite pericolul de infectare”
Întrebat dacă este pericol de infectare mai mare în Bucureşti, cât timp 110 de şcoli au solicitat trecerea la predarea în sistem online, Sorin Cîmpeanu a menţionat că riscul este mai mare din perspectiva ratei de infectare şi i-a sfătuit pe părinţii copiilor care învaţă în sistem online să nu îi ducă în parcuri sau locuri aglomerate, în situaţia în care aleg să nu meargă fizic la şcoală.

„Şi în Bucureşti şi în Cluj şi Timişoara avem la fel de multe mall-uri şi activităţi diferite de cele şcolare. Cred că nu este mai mare pericolul în Bucureşti decât la Timişoara. Sigur, din perspectiva ratei de infectare care este mai mare la Bucureşti, este mai mare, teoretic.

Părinţii copiilor înţeleg că dacă nu merg la şcoală, nu merg în colectivitate, nu merg nici în mall-uri sau acţiuni culturale sau parcuri. Îmi place mie să cred. Din ce am mers azi prin Bucureşti, am văzut că e eferverscenţă mare foarte mare pe străzile Capitalei, dar sunt convins că nu sunt acei elevi care au trecut în online.

Dacă au trecut în online, înţeleg că vor să stea acasă ca să evite pericolul de infectare şi să înveţe, atât cât se poate învăţa în online”, a conchis ministrul Educaţiei.