Continut Sponsorizat

Securitatea muncii și telemunca.

Telemunca, un termen modern ce definește activitatea desfășurată de angajat de a munci de acasă sau din alt loc cu ajutorul tehnologiei moderne (calculator, laptop), dar numai în cazul în care se face o muncă de informare (muncă legată de internet).

Și în cazul acestei munci trebuie respectate anumite condiții de securitate și siguranță a muncii. Pentru că atunci când faci telemunca ești tot în timpul serviciului, chiar dacă nu lucrezi de la biroul angjatorului. De aceea, angajatorul are sarcina de a instrui angajatul în ceea cea privește repectarea condițiilor de muncă și de securitate a acesteia. Angajatorul trebui să și verifice la locul de muncă al angajatului (unde decide acesta să facă telemunca) respectarea lor.

Reglementarea măsurilor de securitate a muncii în cadrul normelor specifice, vizând desfășurarea uneia sau mai multor activitați în condiții de securitate, se realizează prin tratarea tuturor aspectelor de securitate muncii la nivelul fiecarui element al sistemului : angajat- ce trebuie să facă – mijloace de producție – mediul în care se lucrează, specifice proceselor de muncă din cadrul activității.

Desigur, normele de protecție a muncii în cazul telmuncii se încadrează în normele genereale de protecție a muncii, însă se face referire la aparatele utilizate la această categorie. Astfel, la un calculator: trebuie legat la rețeaua de curent electric printr-o priză cu împântare, cablurile de alimentare trebuie să fie bine legate și protejate. Calculatoarele nu se vor închide sau deschide prea des într-un interval scurt de timp, prevenindu-se astfel șocurile electrice. De asemenea, trebuie verificat cooler-ul procesorului, plăcii video. Trebuie să fie un mediu cât mai lipsit de praf.

În ceea ce privește angajatul care lucrează la un calculator, acesta trebuie să se asigure că biroul și scaunul au o poziție corectă, mâinile nu trebuiesc sprijinite pe masă. Având în vedere că ochii sunt solicitați, este nevoie de o pauză de 15 minute la un interval de două ore. De asemenea, distanța dintre corp și monitor trebuie să fie de cca. 70 de cm. Aceste măsuri cad în sarcina angajatului.

Cum am zis, angajatorul răspunde de siguranța în muncă a teleangajatului atât timp cât lucrează din altă parte decât de la birou. Este ca și cum ar lucra la birou, se impun aceleași măsuri de siguranță, doar că biroul este în altă parte.  

Pentru telemuncă a existat un proiect de muncă care s-a votat recent în Senat. Angajatorul are obligația de a asigura securitatea și sănătatea acestor angajați în toate aspectele legate de muncă, incluzând evaluarea riscurilor, instruirea și informarea, dotarea cu echipamente de muncă și echipamente individuale de protecție, supravegherea sănătății.

Având în vedere că protecția trebuie asigurată pentru toți angajații, indiferent de locul de muncă, Euramis Consulting a elaborat, în calitate de serviciu extern de prevenire și protecție, o procedură de conformare cu cereințele legale ale Securității și siguranței în muncă:

Această procedură constă în punerea a 25 de întrebări și 3 întrebări ce necesită comentarii scrise, pe un formular.

  1. Răspunsurile se bifează pe formular tip GOOGLE – FORMS, prin procedura de autentificare;
  2. Euramis evaluează răspunsurile și personalizat, pentru fiecare loc de muncă la domiciliu recomandă măsuri SSM-SU;
  3. Măsurile se comunică angajatorului care decide modalitatea de implementare și eventuale resurse pentru realizare;
  4. Pentru instruirea şi testarea salariaţilor la domiciliu se poate folosi cu succes platformae-learning de instruire/testare EURAMIS.
  5. Pentru evaluarea riscurilor SSM la domiciliu, pe bază de chestionar online, se poate solicita oferta din partea EURAMIS CONSULTING.

Pentru mai multe detalii accesați euramis.ro 

Siguranța și securitatea la locul de muncă ar trebui să primeze, de aceea personalul trebuie instruit.

blank