Business

Secretele unui team leader de succes. Cum să conduci şi să motivezi o echipă

Vrei să fii un team leader de succes? Este important să descoperi care sunt acele lucruri care te fac să fii un lider de succes, dar şi cum să-ţi motivezi echipa. Află din acest articol cum să conduci şi să motivezi o echipă.

Ce este un team leader?

Un lider de echipă este responsabil pentru ghidarea unei echipe de oameni în timpul unei anumite inițiative sau către un anumit scop. Liderii de echipă nu sunt neapărat manageri de echipă – aceste roluri sunt adesea separate de rolurile de management. Liderul echipei este responsabil în mod specific de crearea unui mediu de lucru colaborativ și de determinarea direcției unui anumit proiect sau program. Există multe posibilităţi de lucru în acest domeniu.

 

Un team leader oferă îndrumări și instrucțiuni unui grup de lucru despre un proiect sau portofoliu de proiecte. Aceștia sunt responsabili de delegarea muncii, de supravegherea progresului către obiective și de instruirea membrilor echipei după cum este necesar. Liderii echipei servesc adesea ca mentori pentru echipă, chiar dacă nu au un titlu de manager.

Cum să conduci şi să motivezi o echipă?

Liderii de la fiecare nivel au un impact semnificativ asupra fiecărui indicator din afacerea ta: productivitatea și implicarea angajaților, satisfacția și loialitatea clienților, inovația și performanța financiară. Liderii sunt cei care fac diferenţa în afacerea ta. Un lider de succes are mai multe calităţi, printre care cele mai importante sunt cele de mai jos:

 

Gândeşte-te la ceilalţi mai mult decât la tine

Rolul principal al unui lider este să împuternicească o echipă să atingă atât obiectivele colective, cât și individuale. Poate implica delegare, instruire și training, dar în centrul tuturor se află dorința de a servi. Liderii eficienți se aliniază cu principiile care se concentrează pe dezvoltarea echipelor. Aceste principii se întind de la programul aprofundat de dezvoltare personală până la simplitatea înțelegerii modului în care membrilor echipei le place să fie recompensați. Conducerea de tip leadership umil este mai puțin despre predarea autorității și mai mult despre împuternicirea altora pentru a reuși.

 

Să fii capabil să fii flexibil și adaptabil este din ce în ce mai necesar, mai degrabă decât pur și simplu să-ți pui o insignă, pentru că uneori trebuie să fii un manager mai mult decât un lider.

 

Onestitate, integritate și umilință

Integritatea și onestitatea sunt caracteristicile esențiale ale unui lider bun și ambele par să lipsească în mod critic. Într-un sondaj din Statele Unite, 50% dintre angajați au raportat că șefii lor sunt mincinoși şi îşi asumă meritul pentru orice se întâmplă bine. Acești lideri nu au acordat credit acolo unde trebuia, nu au îndeplinit promisiunile și au dat vina pe alții ca o modalitate de a-și acoperi greșelile.

 

Dacă ești conștient de cum se simte cineva din echipa ta și folosești această conștientizare pentru a-l ajuta, conduci cu compasiune și empatie. S-a demonstrat că, chiar dacă experimentezi un sentiment trecător de empatie pentru un membru al echipei, acesta poate fi suficient pentru a-ţi opri concentrarea asupra propriilor tale emoții. Foloseşte acest moment pentru a-ţi concentra atenția asupra acelui membru al echipei și pentru a-l ajuta să atingă un obiectiv comun.

 

Ține-ți la răspundere echipa (și pe tine însuți)

Coachingul este o abilitate esențială în leadership care îți oferă capacitatea de a ține echipa (și pe tine însuți) la răspundere fără a face de rușine pe nimeni. Folosind metode de coaching, poţi lucra cu un individ sau cu o echipă pentru a-i oferi proprietatea asupra unui obiectiv, asigurându-te în același timp că eşti conștient de realitățile și de obstacolele actuale. Cu toate acestea, cel mai important pas este să te uiţi la tine şi să fii răspunzător pentru acţiunile tale.

 

Gestionează bine stresul

A venit vreodată ceva bun de la întrebarea „Pot să te văd în biroul meu pentru o clipă?”. Această propoziție poate determina mecanismul de fugă în membrul echipei alese, pe care cei mai mulți dintre noi îl cunoaștem, dar puțini îl înțeleg. Teoria polivagală implică cele trei elemente ale sistemului tău nervos, sau sistemul de management al stresului, cunoscute sub numele de luptă, zbor sau oprire. Cu o înţelegere a managementului stresului, vei putea recunoaște situațiile care invocă mecanismul de luptă sau fugă din echipa ta. Cu aceste cunoștințe, poți lua măsuri preventive, poți organiza antrenamentul sau poţi ajusta fluxurile de lucru pentru o gestionare îmbunătățită a stresului.

 

Comunicare

La fel ca orice poziție de conducere, liderii de echipă au nevoie de abilități excelente de comunicare. Aceasta include comunicarea cu membrii echipei despre lucru, actualizarea părților interesate de proiect despre progres și coordonarea cu orice partener interfuncțional în numele nevoilor echipei de proiect. În special, comunicarea include atât comunicarea verbală, cât și cea nonverbală. De fapt, o bună parte din ceea ce considerăm comunicare se bazează pe limbajul corpului și expresiile faciale.

 

Abilitățile interpersonale precum comunicarea necesită timp pentru a se dezvolta. Nu-ți face griji dacă comunicarea nu este punctul tău forte acum. Dacă începi să înveţi cum să construieşti un raport bun, începe cu un plan de comunicare. Un plan de comunicare este un plan a ceea ce ar trebui anunțat, cum ar fi ceea ce se întâmplă asincron în instrumentul tău de management de proiect și ceea ce este împărtășit în timpul întâlnirilor săptămânale ale echipei.

 

Organizare

Liderii de echipă sunt adesea manageri de proiect, dar chiar dacă nu ești manager de proiect, ești totuși responsabil pentru organizarea muncii echipei tale. În calitate de lider de echipă, îți ghidezi echipa către un obiectiv final sau un scop, iar organizarea este un element-cheie pentru a ajunge acolo.

 

Gândeşte-te la organizarea informațiilor ca la crearea unei singure surse de adevăr. Echipa ta trebuie să poată conta pe tine și să aibă încredere că ai informațiile de care are nevoie. Cea mai bună modalitate de a configura un sistem organizațional excelent pentru întreaga ta echipă este să folosești un instrument de management al muncii precum Asana. Asana te ajută să urmăreşti munca, să gestionezi proiecte și să împărtășeşti progresul către obiectivele tale. Când toată lumea înțelege exact cine ce face și până când, ei sunt împuterniciți să realizeze cea mai bună muncă.

 

Toate acestea sunt calităţi care fac un team leader să fie unul de succes. Ţine cont de ele şi fii mai bun atunci când ai rolul de team leader.

 

Photo by Fox / Pexels

 

blank