UE impune noi reguli pentru despagubirea rapida a consumatorilor
Cumparatorii din UE vor avea acces mai usor la medieri rapide, ieftine si impartiale in disputele cu vanzatorii de bunuri si prestatorii de servicii. Si asta datorita unor noi reguli aprobate de Parlamentul European care au scopul de a evita procesele lungi si costisitoare. Concret, cumparatorii vor aputea utiliza noile reglementari pentru a cere despagubiri pentru plangeri formulate in afara tribunalelor referitoare la orice bunuri sau servicii, indiferent daca au fost achizitionate online, in magazin, local sau in strainatate. Parlamentul European a stabilit ca medierea ar trebui sa fie gratuita pentru cumparatori sau sa aiba un tarif fix. In general, orice disputa ar trebui sa fie rezolvata in 90 de zile, prevede reglementarea. “Directiva este castigatoare si pentru vanzatori si pentru cumparatori. Un mecanism transeuropean, ieftin si rapid de despagubire va reduce costurile consumatorilor cu miliarde de euro pe an si va incuraja comertul electronic transfrontalier, ceea ce reprezinta un stimul crucial pentru cresterea pietei unice din Europa”, a declarat vicepresedintele Comisiei pentru piata interna si protectia consumatorilor, Louis Grech. In plus, noile reglementari privind comertul electronic vor contribui la rezolvarea disputelor privind bunurile si serviciile vandute online, si atribuie Comisiei Europene puterea de a crea o „platforma online” in toate limbile UE. Aceasta platforma, accesibila prin intermediul portalul Europa Ta, va oferi cumparatorilor un formular standard pentru plangeri, usor de folosit, care va putea fi completat in limba materna.