Rusia atacă traseul armamentului NATO pentru Ucraina. Ruta trece prin România-Chișinău-Odesa . Războiul logisticii între Ucraina și Rusia a intrat în faza foarte activă. Țintele sunt traseele de aprovizionare cu armament și combustibil a celor două armate.
Rusia atacă traseul armamentului NATO pentru Ucraina. Ruta trece prin România-Chișinău-Odesa. Traseul permite livrarea de provizii militare din ţările vest-europene către Odesa, orașul fiind supus unor atacuri constante în martie.
La rîndul său, Ucraina are în vizor noua rută de cale ferată a Rusiei construită în teritoriile ocupate.
Rusia atacă traseul armamentului NATO pentru Ucraina. Ruta trece prin România-Chișinău-Odesa
Șeful Informațiilor pentru Apărare consideră că noua calea ferată construită de ruși pe teritoriul ucrainean și care o conectează cu Rusia continentală ar putea fi o problemă.
„De fapt, Rusia construiește o cale ferată pentru a conecta propriul teritoriu cu teritoriile noastre sudice ocupate temporar de mai bine de un an. Acest proces este aproape finalizat și ar putea reprezenta o problemă serioasă pentru noi”, a declarat Kirilo Budanov, șeful Serviciului de Informații pentru Apărare a Ucrainei (DIU), potrivit European Pravda.
„Dar sper că vom gestiona cumva tronsonul de uscat al căii ferate. Toată lumea are experiență în asta, iar acest lucru este mult mai ușor decât problema podului din Crimeea”, a declarat Budanov referindu-se la sabotaje.
Serviciul de Informații al Apărării din Marea Britanie a raportat că rușii au reparat calea ferată din regiunea Donețk și aceasta este un pas important pentru asigurarea logisticii.
Traseul logistic al NATO luat în vizor de Rusia
Canalul pro-Kremlin Telegram/Two Majors a raportat deja despre planul Rusiei de distrugere a podurilor feroviare și rutiere prin care petrolul și armamentul NATO ajunge în Ucraina, tranzitând România.
„O parte din consumul de produse petroliere spre Ucraina este satisfăcută prin importul din Polonia și România atât a combustibilului în sine, cât și a aditivilor care îmbunătățesc calitatea combustibilului produs, cu încălcarea tuturor standardelor imaginabile”, a scris canalul pro-Kremlin Telegram/Two Majors.
De asemenea, logistica NATO va fi extinsă prin includerea în „Schengen militar” a căilor ferate moldovenești și ucrainene convertite la ecartament european, scrie Telegram/Two Majors.
În România, în cadrul proiectului, a început construcția podului Iași-Ungheni spre Moldova. Traseul va permite în cele din urmă livrarea de provizii militare din ţările vest-europene către Chişinău şi Odesa.
În această direcție, se preconizează și construirea și modernizarea a nouă poduri la granița cu Moldova peste râul Prut, a notat și Telegram/Rybar.
Din 22 martie 2024, au fost efectuate mai multe serii de atacuri asupra centralelor electrice din Ucraina, în special în regiunea Odesa, ceea ce a afectat transportul feroviar electric.
„Pe lângă subminarea stării morale și psihologice a populației, loviturile au ca scop reducerea funcționării locomotivelor electrice feroviare. Înlocuirea transformatoarelor nu este suficientă. Într-o serie de regiuni, locomotive diesel sunt deja instalate acolo unde trenurile circulau anterior folosind electricitate”, scrie Telegram/Rybar.
Experții militari ruși au avertizat încă din 2023, în mod repetat, că includerea infrastructurii feroviare și rutiere a Ucrainei, Poloniei, României și Moldovei în cadrul proiectului logistic al NATO presupune avansarea până la granițele Rusiei și trebuie oprit pe orice cale, sabotaj sau lovituri directe.
Kremlinul a avertizat deja că rutele pe care se trimit arme Ucrainei în războiul „contra Rusiei” devin ținte legitime, dar abia acum începe prima fază a distrugerii acestor trasee