Actualitate, Featured

Românii au trecut de la furie la relaxare, din pricina oboselii, pe fondul pandemiei de coronavirus

Luna trecută, românii s-au declarat mai obosiți, dar mai relaxați, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie, conform rezultatelor unui tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research.

Experții românii susțin că, după o perioadă cu un nivel ridicat de furie (60% în aprilie 2020), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism sunt normale.

Luna trecută, românii s-au plasat încă într-un moment de furie, dar mai temperată (51% dintre intervievați), urmată pe locul II de oboseală și liniște – 38%, tradusă printr-o detașare de problemele din contextul actual.

blank
motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7% / Sursă foto: Reveal Marketing Research
Tot în acest context, rezultatele spun că motivația și bucuria românilor respondenți la studiu au înregistrat un nivel de 10% în aprilie, iar în mai doar 7%.

La fel, stările de relaxare și de liniște, la fel ca și în cazurile motivației și bucuriei, nu au înregistrat diferențe semnificație, în primul caz vorbind de 3% în aprilie, respectiv 4% în mai.

După o perioadă cu un nivel ridicat de furie, pentru români a crescut în importanță relațiile sociale
Creșterea în importanță a relațiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicată și prin încetarea stării de urgență și posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalți, susțin specialiștii.

Ierarhia teritoriilor se păstrează (față de aprilie 2020), cu diferențe nesemnificative între depășirea obstacolelor și stabilitate/ responsabilitate.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc
Același studiu relevă faptul că rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei (supraviețuire, siguranță). Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei.

„Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată din nou cheltui și pentru altceva, nu doar pentru produse și servicii de absolută necesitate.

Rolul stimei de sine devine acum aproape la fel de important ca cel al siguranței”, precizează specialiștii sursei citate.

Profilul românilor
Cei care au realizat studiul, au observat câteva diferențe semnificative în funcție de profilul românilor. Mai exact, cei mai plictisiți sunt tinerii fără partener (49% față de 39% la nivel național).

De asemenea, tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți cu privire la starea lor generală de spirit (18% se declară foarte mulțumiți față de 14% la nivel național). Tot ei declară că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază (51% față de 41% la nivel național).

Depășirea obstacolelor este în top priorități pentru familiile moderne (43% față de 36% la nivel național).

În plus, rezultatele indică faptul că că aceștia au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei (41% față de 33% la nivel național).

Totodată, românii din familiile tradiționale sunt cei mai nemulțumiți de relația pe care o au cu partenerul de viață (15% se declară nemulțumiți față de 11% la nivel național).

Maturii fără partener sunt cei mai liniștiți și calmi (9% față de 4% la nivel național). Ei au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoia de stimă (52% față de 40% la nivel național).

Pentru seniorii pensionari, menținerea relațiilor sociale este mai importantă decât pentru ceilalți (33% față de 23% la nivel național).

Înțelegerea consumatorilor
„Românii AZI” este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru partenerii din portofoliul companiei.

El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici.

Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul-țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea româneasca din acea perioada.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1.010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%.

 

blank