Romanian Hospitality Awards Ediția a II-a, cel mai ambițios proiect de susținere a Excelenței în Ospitalitate, și-a desemnat câștigătorii

14 premii au fost acordate aseară, în cadrul Galei Romanian Hospitality Awards organizată de Hospitality Culture Institute la Stejarii Ballroom. Peste 100 de specialiști din ospitalitate și industrii conexe și publicul au votat cei mai buni oameni și brand-uri din HoReCa.

Seara a fost deschisă de către Prof. Ray F. Iunius, Președintele Juriului. Domnia sa a punctat că aceste premii reflectă evoluția acestui domeniu iar oamenii din ce în ce mai calificați fac să avem servicii mai bune și să tindem spre excelență. Mai mult, Prof. Ray a spus: “Nu vorbim doar de excelență, ci de pasiune. Și sper că azi vom premia cu adevărat pasiunea!”

Dacă anul trecut Premiul de Excelență al Institutului a fost oferit lui Dragoș Anastasiu pentru întreaga activitate în turism și ospitalitate, distincția din acest an a fost acordată lui Gabriel Constantin. El este românul care, de 2 ani, se află la conducerea Hotelului Trump din Chicago. Printr-o transmisiune live din SUA, acesta a spus că îi este dor de țară și este onorat de premiul primit. „ Toată familia și prietenii sunt în țară și mi-e dor mereu de România. Mi-e dor de mâncarea românească și de tradițiile din România. Atât de dor încât am învățat bucătarul de aici să facă mâncarea noastră.”

Emoții pentru zeci de invitați

Cu emoții vizibile, zeci de participanți la Gală au așteptat cu sufletul la gură anunțarea marilor câștigători. Iată care au fost cele 14 categorii și premianții.

Seara a debutat cu o premieră. La categoria „Cea mai bună deschidere” au fost desemnați 2 câștigători, întrucât în urma voturilor s-a obținut egalitate. Astfel:

Bistro Ateneu

„A fost un an extraordinar pentru mine, ca bucatăr Chef și coordonator. Am pornit de la o ambiție mică, ce a devenit mare și apreciată. A fost o muncă a unei echipe devotate, ceea ce este foarte important. Sper să vină lucruri și mai mari pentru oamenii devotați”, a spus Alexandru Dumitru, Executive Chef.

Biutiful Downtown

Plini de emoții, reprezentanții au avut un mesaj scurt: ”Mulțimim celor care ne-au votat!”

La categoria „Cel mai bun festival”, câștigătorul a fost Untold.

„Pentru noi, cei care contribuim la această industrie, este o răspundere mare pentru că, de cele mai multe ori, trebuie să reușim să convingem că suntem ospitalieri în 3 sau 4 zile. Din acest motiv acest premiu trebuie să meargă către cei aproximativ 9.000 de oameni care sunt implicați. Acest premiu merge către întreaga echipă a festivalului și către Cluj”, a spus unul dintre organizatorii prezenți.

Premiul pentru „Cel mai bun Delivery App” a fost acordat Glovo.

„Mulțumim echipei și partenerilor noștri. Fără ei nu puteam face toate aceste lucruri într-un timp atât de scurt: 1 an și jumătate.”

„Cel mai bun furnizor„ a fost desemnat Metro.

„E o onoare să câștigăm al doilea an acest premiu. Acest premiu este pentru dumneavoastră, întrucât noi nu lucram pentru Metro, ci pentru voi. Felicitări întregii industrii HoReCa.”

„Cel mai bun Chef” a fost desemnat anul acesta Joseph Hadad.

„Să fii pe locul 1 e puțin mai periculos, pentru că după el nu avem unde să creștem. M-am gândit cu echipa mea că poate ieșim pe locul 3 sau 2, ca să ne luptăm ca la anul să fim pe 1. Vă mulțumesc tuturor! Fără staf-ul din restaurantul nostru nu se vedea ce este acum pe scenă!” (Joseph Hadad)

Radu Savopol este „Cel mai bun antreprenor”.

La categoria „Cel mai bun delivery brand”, Jerry’s pizza a fost alegerea juriului.

„Sunt ca un copil înainte de Crăiun. E un lucru special să fii apreciat de oameni în industria asta, una în care sunt de 20 de ani. Îmi amintesc când cea mai bună mâncare, acum 20 de ani, era un rotiosor de pui în Dorobanți. După 25 de ani sunt eu, aici, împreună cu voi și e o responsabilitate și o onoare! Mulțumesc românilor că aici mă simt ca acasă. România este o țară minunată! Dedic acest trofeu celor 550 de angajați!”, a spus Alfred Gerard Dauteuil, proprietar Jerry’s Pizza.

Loft a fost desemnat „Cel mai bun club” .

Origo a luat premiul pentru „Cea mai bună cafenea și ceainărie”.

„Cel mai bun bar / pub” a fost acordat Biutiful.

Premiul pentru „Cel mai bun Quick Service Restaurant” a fost acordat Calif.

The Artist a fost ales ca „Cel mai bun restaurant” din România.

În premieră anul acesta, s-a acordat ”Premiul Presei Pentru cel mai bun restaurant”. Joseph a fost marele câștigător. Organizatorii mulțumesc mass-media implicată și jurnaliștilor care au acordat votul (în ordine alfabetică):

Adevărul – Elena Deacu

Capital – Ileana Ilie Ungureanu

DC Business – Elena Cristian

Burda Romania – Roxana Melnicu

Evenimentul Zilei – Sandra Sălăgean

Puterea – Gabriela Dumba

Topantreprenori.ro & Banii.net – Ciprian Mailat

Viva – Dana Enache

„Cea mai bună patiserie / cofetarie” a fost acordat Zexe.

Teleferic Grand Hotel a primit premiul pentru „Cel mai bun hotel”.

5 To Go a obținut „Premuiul publicului pentru cea mai bună cafenea/ ceainărie”

„Am reușit să realizez ceva datorită unor oameni, unei echipe și brand. Am fost frustrat că anul trecut nu am fost nominalizat. Anul acesta chiar nu mă așteptam și apreciez votul publicului. Suntem într-adevăr cel mai mare lanț din România. 30.000 de oameni ne calcă pragul în fiecare zi. Nu uitați că în spatele meu sunt 100 de companii care au investit în brand, au crezut în el. Împreună am reușit să facem lucruri extraordinare”, a spus Lucian Badila, co-owner 5 to go.

Publicul a votat pe platforma dedicată proiectului: https://awards.hospitalityculture.ro/premiul-publicului/ . S-au înregistrat peste 1500 de voturi.

Jurizarea

Procesul de jurizare a fost unul extrem de riguros. Membrii juriului sunt nume sonore din industrie și domenii conexe, iar întreg procesul a fost supravegheat de una dintre cele mai mari Case de Avocatură din România. Delegații acesteia au fost prezenți în comunicarea dintre organizatori și membrii juriului, verificând corectitudinea votării și validând rezultatele votului.

Primul pas în jurizare a presupus ca membrii juriului să facă trei propuneri pentru fiecare dintre cele 14 categorii. Cel puțin una dintre cele trei propuneri trebuia să fie din afara regiunii pe care o reprezintă. Opțiunile cu cel puțin patru nominalizări s-au calificat în etapa finală a competiției, etapă în care membrii juriului au alcătuit un top trei al nominalizărilor calificate pentru fiecare categorie în parte.

Membrii juriului nu au avut voie să voteze locațiile la care sunt acționari, pe care le administrează sau conduc. Criteriile care stau la baza jurizării sunt opinia personală și experiența profesională.

Președintele juriului este Prof. Ray F. Iunius, fondatorul Institutului pentru Tehnologie și Antreprenoriat École Hôtelière de la Lausanne (EHLITE), al Institutului pentru Inovare și Antreprenoriat (INTEHL), al Proiectelor de Afaceri pentru Studenți (SBP), al revistei EHLITE și al Catedrei de Inovare Paul Dubrule. Acesta a publicat numeroase lucrări academice și cărți despre industria hotelieră, managementul serviciilor, tehnologie și inovație. Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL) a fost fondată în 1893, aceasta fiind prima școală hotelieră din lume, dar și una dintre cele mai recunoscute instituții de top din industria ospitalității.

Despre organizator

Hospitality Culture Institute este o organizație ce reunește lideri ai industriei de ospitalitate, oameni de afaceri, personal academic și profesioniști din domeniu. Misiunea sa este de a identifica trend-uri cu impact economic, politic, cultural și social și de a împărtăși cunoștințe și soluții aplicabile. În cei 3 ani de activitate, Hospitality Culture Institute a reușit să organizeze:

– 3 editii ale Conferinței Naționale a Ospitalitatii (https://conferinta.horaromania.org/)

– 2 ediții de Romanian Hospitality Awards

– Peste 12 ediții de workshop-uri la nivel național

– 2 ediții de research sindicalizat al sectorului, fiind singurii deținatori de date relevante și actualizate din industrie

– A înființat pe-plus.ro, cea mai urmarită platformă media a industriei locale