Români
Economic

Români din diasporă a trimis în țară cu 79% mai mulți bani față de 2020, studiu Revolut

Sumele trimise de utilizatorii Revolut de către Români, în 2021, prin remiteri personale, s-au ridicat la 316 milioane EUR, reprezentând o creștere cu 79% față de anul 2020, potrivit datelor Revolut.

Totodată, numărul remitențelor efectuate de către Români care sunt utilizatorii Revolut a crescut cu 84% în 2021 comparativ cu 2020, iar numărul de clienți care au recurs la aplicația Revolut pentru a face astfel de transferuri către apropiați a progresat cu 70%.

Media sumelor trimise

Un utilizator Revolut a efectuat remiteri personale de 3.258 EUR (sumă anuală medie/ utilizator) către familie și apropiații din țară, mai mult cu 5% față de 2020.

Numărul țărilor din care au fost înregistrate aceste remiteri individuale s-a ridicat la 49.

Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head, a declarat: ”În ultimii 2 ani, tranzacțiile individuale au avut o dinamică remarcabilă, confirmând că super-aplicația financiară Revolut este soluția cea mai potrivită, mai sigură și mai ușor de utilizat pentru a trimite rapid și constant bani către prieteni, apropiați, familie, oriunde și oricând. Le suntem recunoscători clienților pentru încrederea pe care o au în aplicația noastră, prin intermediul căreia au infuzat aproape o jumătate de miliard de euro în economia locală, în ultimele 24 de luni”.

Profilul utilizatorului Revolut

Utilizatorul Revolut care a trimis bani în țară are următorul profil: 25-34 de ani (41% dintre utilizatori, după valoarea totală remisă de această categorie de vârstă), trăiește și muncește în Marea Britanie (70% dintre utilizatori) și a expediat către familie sau apropiați, în medie, 495 EUR/ tranzacție, în 2021.

Cei mai mulți bani trimiși au provenit de la utilizatorii din Marea Britanie (66%), Germania (6%), Olanda (5%), Irlanda (4%) și Franța (3%). În top 10 se mai află țări precum Belgia, Elveția, Danemarca, dar și Italia și Spania, unde trăiesc comunități românești importante, cu peste 1 milion de membri. În ceea ce privește repartiția pe segmente de vârstă, în funcție de sumele totale transmise în România, pe primul loc se află categoria 25-34 de ani (41%), urmată de 35-44 de ani (34%), 45-54 de ani (13%) și 18-24 de ani (9%).

blank