Showbiz, Stiri

Publicitate “nepotrivita”

Bahmu si tigaia ei minune date afara de pe tv

Bahmuteanca si tigaia ei minune date afara de pe tvConsiliul National al Audiovizualului a decis marti sa interzica un spot tv care promoveaza tigaia Dry Cooker. Motivul? Respectivul spot incalca legislatia audiovizualului. In respectivul spot sunt prezentate mai multe persoane, intre care si Adriana Bahmuteanu, care vorbesc despre beneficiile gatitului cu aceasta tigaie. De asemenea, Adriana Bahmuteanu face afirmatii precum: „De cand folosesc tigaia Dry Cooker, simt ca am mai multa energie”, „parca as darama muntii cu tigaia Dry Cooker”, „sunt in forma doar cu tigaia Dry Cooker”, „Dry Cooker nu e o tigaie (…) e sanatatea copiilor mei”. Initial, CNA a primit o sesizare in care sunt reclamate greselile de exprimare pe care le fac protagonistele respectivului spot publicitar. Ulterior CNA a apelat la Comitetul Etic al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), caruia i-a solicitat un punct de vedere. RAC, a decis ca, „in ceea ce priveste prezenta erorilor gramaticale (…), nu se incalca Codul de Practica in Publicitate”. Insa, Comitetul Etic al RAC a stabilit ca declaratiile Adrianei Bahmuteanu privind efectele tigaii Dry Cooker asupra starii de sanatate (de exemplu, „De cand folosesc tigaia Dry Cooker simt ca am mai multa energie”, „parca as darama muntii cu tigaia Dry Cooker”, „sunt in forma doar cu tigaia Dry Cooker”, „Dry Cooker nu e o tigaie (…) e sanatatea copiilor mei”) incalca Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC. Si, potrivit Codului de Practica in Publicitate, „Anuntatorul trebuie sa fie in masura sa probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmatiilor, ilustrarilor si testimonialelor folosite in continuare. Probele trebuie sa fie actuale, relevante si documentate”. Astfel, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar Dry Cooker si eliminarea deficientelor constate. Adica sa dovedeasca ca respectiva tigae chiar este un izvor de sanatate si de energie…

blank