În 1934, compania Levi Strauss a pus în vânzare primul model de blue jeans pentru femei, denumit „Lady Levi’s”, care avea multe caracteristici în comun cu perechea bărbătească, de care se diferenția însă prin talia înaltă și linia strâmtă. Sunt semne de identitate datorită cărora revista Vogue a calificat atunci pantalonii ca „true Western chic”.
Blugii bărbătești au apărut în urmă cu 141 de ani, ca un articol vestimentar croit dintr-un material rezistent destinat celor care lucrau în mină sau la câmp; Modelul pentru femei este mult mai recent și continuă să fie considerat un element vestimentar „chic”, cel mai universal din întreaga istorie a modei, relatează agenția EFE, citată de Agerpres.
Designer-ul francez Yves Saint Laurent a mărturisit, într-o ocazie, că i-ar fi plăcut să fi fost creatorul acestui articol vestimentar pentru că este „cel mai spectaculos, mai practic și mai comod” din câte există într-o garderobă și pentru că exprimă”modestia, sex appeal-ul și simplitatea’ pe care el însuși o căuta pentru fiecare din colecțiile sale.
Pantalonii blue-jeans sunt și în zilele noastre unul dintre cele mai purtate articole vestimentare
Nu la acest lucru s-au gândit Jacob Davis și Levi Strauss care, în 1874, au patentat celebrul model „501” — pantalonii „denim” cu buzunare întărite cu ținte — atât de utile lucrătorilor din mină sau văcarilor de pe coasta de vest americană. Acei pantaloni au avut vânzări ce le-au depășit așteptările. Încurajată de acest succes, compania s-a extins (în 1908 a fost înregistrată în Japonia), iar în anii 30, blugii au devenit marca băieților „cow-boy” și chintesența visului american, notează agenția citată de Agerpres.
Articolul vestimentar purtat de cei care lucrau la câmp a devenit un reper al succesului american, iar legenda continuă, având în vedere că pantalonii blue-jeans sunt și în zilele noastre unul dintre cele mai purtate articole vestimentare. În 2009, compania Levi Strauss a înregistrat vânzări de 13 miliarde de dolari.