Platformele
Featured, IT&C

Platformele independente de social media, câștigă teren, după ani de supremație a Facebook

Explicaţiile experţilor susţin că există două teorii în ceea ce priveşte competiţia platformele de social media. Una dintre ele spune că reţelele de socializare rămân la modă pentru o perioadă scurtă de timp: Copiii nu vor să utilizeze aceleaşi platforme pe care le folosesc părinţii lor şi, inevitabil, vor apărea opţiuni mai cool ce vor lua locul predecesorilor, scrie Quartz.

Iar cealaltă teorie susţine că reţelele sociale sunt în mod natural adezive: Oamenii vor să folosească platformele în care sunt prezenţi prietenii şi influencerii lor favoriţi, ceea ce înseamnă că reţelele consacrate vor avea întotdeauna un avantaj în faţa rivalilor aflaţi la început de drum.

A doua ipoteză a stat în picioare timp de ani buni: Facebook şi filialele sale au dominat sectorul şi au dat de înţeles că sunt pregătiţi să cumpere sau că copieze orice produs care le stă în cale.

Însă, după o lungă perioadă de dominaţie exercitată de Facebook, platformele independente de social media încep să câştige teren.

Principalele motive din spatele acestui fenomen sunt:

În Statele Unite, autorităţile au luat în vizor Facebook în condiţiile în care au accelerat procedurile antitrust. Conştientă de atenţia negativă pe care o atrag procesele, compania a redus ritmul de cumpărare a competiţiei, oferind timp de dezvoltare startup-urilor
Utilizatorii au îmbrăţişat noi modele de conţinut şi nicio platformă nu poate să facă totul bine. În acest sens, TikTok şi Clubhouse au abordat sectoare pe care marile platforme nu au reuşit să le exploateze în mod eficient
Marile reţele sociale continuă să piardă încrederea utilizatorilor. Din 2016 până în prezent, Facebook şi Twitter au fost subiectul unor evenimente marcate de dezinformare, procesarea excesivă a datelor utilizatorilor şi aplicarea unor standarde inconsistente de moderare, fapt ce i-a determinat pe unii utilizatori să caute noi opţiuni.
De asemenea, pandemia i-a lăsat pe oameni singuri, plictisiţi şi dornici să găsească noi modalităţi prin intermediul cărora să se poată conecta la social media.
Totuşi, indiferent de motiv, viitorul va spune precis care dintre teorii va rămâne în picioare. Pretendenţii ar putea să îşi continue creşterile, creînd noi nişe ce ar putea fura din cota de piaţă deţinută de Facebook. În caz contrar, giganţii îşi vor reconsolida dominanţa.

blank