Actualitate, Featured

Pensiile speciale, o favoare făcută unora din…statul special

Telenovela pensiile numite generic speciale a ajuns într-o haltă. Nu se știe încotro o va lua. Până atunci, se poate vedea starea de juisare în care liberalii se bat cu cărămida în piept despre cum îndeplinesc ei „voința românilor”. Propagandă penibilă, manipulare grosolană.

Va să zică voința arzătoare a românilor era să dispară pensiile foștilor președinți ai țării (3 la număr), membrilor Curții de Conturi (vreo 600) ori ale foștilor ambasadori (vreo 800), dar să rămână cele ale securiștilor (vreo 10.500)! Să dispară pensiile magistraților (vreo 3.800), dar să rămână ale polițiștilor (vreo 75.000)! Iubire mare a românilor pentru securiști și polițiști!

După adoptarea legii, bilanțul cifrelor arată o altă manipulare făcută de liberali – și anume pe tema economiilor aduse la buget. Socoteala reală arată în felul următor: prin această lege, costul total cu aceste pensii s-a redus cu cca 12%. Restul de 88% va fi plătit în continuare – și anume doar pentru pensionarii militari, polițiști/milițieni și sereiști /securiști. Mai exact, din cele 8,72 miliarde lei prevăzute în bugetul pe anul în curs pentru toate pensiile speciale, 7,67 miliarde vor rămâne în plată. Asta e ponderea pensiilor pentru epoleți, de care liberalii nu s-au atins.

Din toată propaganda febrei galbene cu această lege se va alege un mare fâs. Magistrații s-au mobilizat și au atacat deja legea la CCR. Unde sigur vor avea câștig de cauză, astfel încât și ei se vor alătura partenerilor de anticorupție de la poliție și SRI, pe lista celor care vor primi în continuare „pensii nesimțite”. Iar mult clamata economie la buget se va diminua și mai mult, ajungând la doar 4% din suma totală. S-au scremut munții ca să iasă un șoricel.

Treptat, din molozul manipulărilor iese la iveală ținta reală a acestor manevre, care n-a fost să se facă economie la buget și nici echitate față de pensiile celor amărâți. Scopul liberalilor și al lui Iohannis a fost unul pur politic, acela de a mai dea parlamentarilor încă o smetie, cu iluzia că românii se vor scărpina pe burtă a satisfacție și le vor mai băga în urne niște procente la alegerile din toamnă.

În sinteză, ce-avem noi aici? Cum arată poza pensiilor speciale în acest moment?

Pe de o parte, s-au ras pensiile acestor nenorociți de 542 parlamentari bătrâni – de la toate partidele – care „sugeau sângele poporului”. Indemnizațiile lor însumează 33,12 milioane lei pe an. Adică un flentic, cam cât pierde Viorel-Florin Cîțu prin tramvai…

Pe de altă parte, sunt vreo 178.000 de uniforme, conspirate sau la vedere, din sistemul siguranței naționale de ale căror pensii nimeni nu îndrăznește nimeni să se atingă. Sunt vreo 70.000 militari de la armată, cam tot atâția polițiști, gardieni de prin pușcării și STS-iști care numără voturile, plus aproximativ 10.500 sereiști/securiști (cifră dedusă din niște calcule, pentru că nimeni nu știe câți sunt în realitate, e mare secret de stat…).

Pentru parlamentarii pensionari se consumă 0,4% din toată suma alocată acestui tip de pensii. Pentru ceilalți, procentul alocat este de peste 88%.

Primii aparțin puterii suverane a poporului într-un stat democratic. Ceilalți sunt nucleul Statului paralel și „brațul înarmat” al democrației.

Pensiile speciale s-au păstrat doar pentru Statul Special. Această opțiune a regimului nu este întâmplătoare. Nodurile de rețea ale Statului paralel trebuie îmbuibate cu bani. Fidelitatea se cumpără.

Dacă pensiile sunt nesimțite, opțiunea păstrării lor este toxică pentru democrație. Ea arată modul în care succesorul Grupului Etnic German gândește organizarea statului român și prioritățile pe care el le are.

Pentru Iohannis, majorarea pensiilor amărâte cu 40%, prevăzută de lege este facultativă, „vom vedea, mai analizăm, mai discutăm”…Pensiile câtorva milioane de oameni necăjiți nu sunt o prioritate; pentru el, prioritar a fost să plătească cu bani cash, în avans, toată suma pentru rachete și drone de care poporul român are mare nevoie, că-l atacă rușii!…Contra unei șepci de baseball primită într-un gang la Casa Alba, Iohannis a angajat țara în cea mai mare cursă a înarmărilor din întreaga sa istorie, România fiind, din punctul de vedere al resurselor alocate, în stare de război. Dar războiul nu e cu dușmanii fantasmagorici pe care-i amintesc propagandiștii cu epoleți și priviri rătăcite, ci cu poporul român.

Bani pentru dublarea alocațiilor de copii, cerută de o lege venită de la liberali, dar pe care acum aceștia și-o reneagă, nu sunt. Dar sunt pentru returnarea pe repede înainte a TVA-ului, fără controalele de fond cerute de lege, către toate firmele clientelare care au finanțat mitingurile megalomanice din campania lui Iohannis și care trebuie să-și completeze urgent rezervele pentru alegerile care se apropie.

Poziția față de pensionarii diverselor instituții reflectă, după caz, respectul, frica sau disprețul față de respectivele instituții. Pentru Iohannis și guvernul său marionetă nu Parlamentarismul reprezintă esența acestui stat, ci Noua Securitate. Scorul este 180.000 la 542.

Aici nu este vorba despre persoanele în cauză, despre oamenii în carne și oase, care primesc astfel de pensii. Ei pot fi rezonabili, empatici, profesioniști, respectabili, demni de toată stima ș.a.m.d.

Aici este vorba despre un principiu, despre opțiunea cu privire la ce fel de stat vrem să avem și despre criteriile pe care le dorim aplicate de acest stat în aprecierea seniorilor unui popor.

Pensiile militarilor sunt motivate de practica existentă în mai toate statele NATO, în care se acordă astfel de indemnizații compensatorii după trecerea în rezervă. În România, plățile compensatorii au fost stabilite inițial pentru cei disponibilizați forțat, când Alianța ne-a impus reducerea drastică a efectivelor. Foarte frumos, dar de-atunci au trecut două decenii și rezerviștii pe timp de pace, care n-au tras un glonț la viața lor, continuă să fie cei mai vocali în apărarea unor drepturi, invocând scumpa Țărișoară, mândra Oștire, brava Armie română și alte asemenea eroice și mobilizatoare concepte strategice. Așa se face că, între țările NATO, avem armata națională cu cei mai mulți generali în raport de numărul trupelor și populația țării. Unii și-au pus stele pe umăr mai des decât și-au cusut vreun nasture la tunică.

Într-o Românie normală, care să nu jignească bunul simț și inteligența oamenilor, pensiile n-ar trebui acordate după decibelii produși de pițifelnicii garnizoanelor. Ar trebui operate diferențieri clare între pensiile celor câtorva mii care au luptat prin Irak sau Afganistan (ca să ne „apere fruntariile”!) și ale celor care au frecat menta prin birouri, producând „analize strategice” și tot felul de alte maculaturi inutile, fără să știe cum se încarcă un pistol. Pensiile polițiștilor sunt și ele o generalizare nelegală a acestui drept stabilit inițial doar pentru militarii disponibilizați la solicitarea NATO. Polițiștii sunt funcționari publici cu statut special, nu militari. Doar pompierii sunt militari.

Sereiștii aparțin și ei unei structuri militare, deși aderarea la NATO și UE a impunea demilitarizarea serviciului. Nucleul statului paralel sunt cei în activitate – acoperiți și sau descoperiți, deopotrivă – ale căror salarii și sporuri au niveluri cosmice. Pentru cei care au ieșit la pensie în ultimii 3-4 ani, vajnici stâlpi ai regimurilor băsist și iohannist, s-au stabilit pensii cu adevărat nesimțite, adică 80% din solda în plată pe ultimele șase luni cele mai avantajoase. Ceilalți reprezintă o majoritate covârșitoare și încasează cu o treime mai puțin, la aceleași funcții și cu vechimi mai mari. Cei trecuți în rezervă în ultimii 3-4 ani, în plină putere a vârstei (de la 40 până la maxim 50), au fost plantați masiv de Statul paralel peste tot, îndeosebi prin instituții ale statului, de la care își majorează veniturile cu tot felul de indemnizații indemnizații.

Pensiile foștilor ofițeri sunt astfel calculate încât îi favorizează substanțial pe cei mai tineri, care s-au putut pensiona indiferent de vârstă după doar 20 de uniformă militară, inclusiv anii de școală sau academie militară. Pensiile acestora sunt umilitoare pentru ofițerii cu state mai vechi în serviciu.

Puterea dobândită în România de SRI este imensă și necontrolabilă. Lucrurile la care s-a ajuns din acest punct de vedere sunt ireversibile într-o generație. Practic, societatea românească este damnată pe mulți ani să fie la cheremul Noii Securități.

Noua Securitate stabilește cine să facă politică, cine să fie pe liste, cine să fie ministru ș.a.m.d. N-ai făcut colegiul de informații, nu exiști. O perioadă, care probabil nu s-a încheiat nici acum, Noua Securitate decidea și cine să fie arestat și cine nu. Pixul era al DNA, dar mâna care scria sentința era a Noii Securități.

Nu se face nimic în țara asta fără aviz explicit sau discret de la SRI. Certificatul ORNISS este adevăratul act de identitate socială și profesională în România. Nu-l ai, stai pe bară. Fără el, avocații nu pot citi nici dosarul clienților pe care-i apără. De pe coridoarele facultăților la birourile special amenajate în colțuri ascunse prin penitenciare, de la inspectori acoperiți în ANAF la cerșetori plantați în fața bisericilor, de la câmpul tactic din justiție la nodurile de decizie din primării, partide, ministere și parlament, noii securiști pot fi mirosiți peste tot. Ei sunt Statul subteran despre care mulți se fac că nu știu nimic. Nimeni nu li se poate opune, iar cei care o fac, mai devreme sau mai târziu sfârșesc în pușcărie.

Față de aceste categorii de militari care au pensii speciale intangibile, societatea civilă reală și democratică din România mai poate face, in extremis, un singur lucru: să le interzică ocuparea după ieșirea la pensie a vreunei funcții în vreo instituție publică. Inițiativă privată – cât cuprinde. Își pot folosi rețelele de informatori sau „obiectivele” de care au răspuns în perioada activă pentru a-i ajuta să înceapă ce afaceri vor. Să-și facă firme de bodyguarzi. Sau de detectivi…Sau să cultive levănțică, miroase frumos și combate țânțarii. Dar să nu fie strecurați și acoperiți ca secretari generali sau consilieri pe sub plapuma ministerelor, partidelor,avocatului poporului, comisiilor parlamentare, primăriilor etc., cu salarii babane la serviciu și pensii nesimțite acasă.

Ofițerii pensionați din SRI alcătuiesc, de fapt, divizia operativă a Statului paralel. Sunt plasați în funcții de pe linia a doua sau a treia de decizie, dar au loc de semnătură pe orice act, în dreapta jos a ultimei pagini. Pentru aviz… Ei operează mai ales la fișetele cu ștampile,în locurile unde se face triajul actelor, de unde pleacă și vine corespondența. Acolo pot vedea și auzi tot. Așa cum s-a întâmplat cu securistul mascat de la Secretariatul general al Guvernului, care, văzând că urma să se discute Ordonanța 13, a dat alarma până la Cotroceni. De-a venit Iohannis val-vârtej, să vâneze elefanții din Cabinetul premierului Grindeanu.

Un exemplu mai recent. Îl cheamă Bretfelean. Te uiți la el și mutra îți spune totul. Are 54 de ani. Din care 18 a fost ofițer SRI. A fost chiar șef al SRI Maramureș și al SRI Mureș, prefect al județului Mureș (numit de premierul Mihai Răzvan Ungureanu), director executiv al Poliției Locale Târgu-Mureș. Dar și președinte interimar al PMP Târgu-Mureș! Pe această filieră, din 23 decembrie 2019 a fost numit consilier de stat în cadrul Cancelariei premierului Ludovic Orban!Prietenii știu de ce.

Singurul care a denunțat public această rețea vizibilă și invizibilă de agenți ai Statului paralel a fost Liviu Dragnea. El a arătatnu o datăspre cei care, fiind strecurați în ministere și în comisiile parlamentare, trag toate sforile de deturnare a inițiativelor guvernului pe direcția dorită de „păpușari”. Pentru că acoperiții răspund la alte comenzi decât ale instituției unde sunt salariați. Dar pentru că acuzele lui ajunseseră la urechile multor oameni, riscând să stârnească revolte la proporții de masă, Dragnea a fost trimis în pușcărie.

Suveranismul partidelor față de Noua Securitate – pe plan intern – și al României față de internaționalismul de tip Timmermans (și acesta fost agent secret olandez) – pe plan extern – reprezintă motivul real pentru care Dragnea a trebuit să dispară.

România va deveni normală când din toate instituțiile sale vor fi rejectate toate aceste personaje mascate sub diferite acoperiri. Să li se dea pensii uriașe în continuare, laptopuri și telefoane plătite viager de unitatea de la care s-au pensionat, legitimații și reviste pe mână, televiziuni și ziare, dar să lase țara bugetară să respire. Pot să meargă la plantat panseluțe, dar să nu mai aibă acces la niciun fel de putere, cât de mică.

PENSII SPECIALE ,
PROCENTUL ALOCAT ,

blank