Pandemia a dus la dublarea vânzărilor de ceai în România
Featured, Life

Pandemia a dus la dublarea vânzărilor de ceai în România

Pandemia a făcut ca tot mai mulți români au început să descopere plăcerea de a savura pe îndelete o cană cu ceai. Au stat mai mult acasă și au avut timp să experimenteze.

Pandemia a dus la dublarea vânzărilor de ceai în România

Pandemia a crescut, vânzările la ceai si sau dublat față de anii trecuți, iar ceaiul nu mai este privit drept un remediu în cazul unor afecțiuni.

Cele mai cumpărate sunt sortimentele din fructe cu diverse arome în diferite combinații. Interesant este, spun cei din industrie, că mai bine de jumătate dintre clienții câștigați în 2020 nu aveau deloc obiceiul de a bea ceai.

Într-o ceainărie din București găsiți zeci de sortimente, însă cele mai căutate sunt cele făcute din amestecuri. Deși localul a fost luni bune închis din cauza restricțiilor sanitare, clienții s-au înmulțit. Ceainăria a vândut mii de pachete online, dar și accesorii pentru prepararea ceaiului acasă: de la infuzoare, filtre și termometre, până la căni și ceainice din porțelan.

Ramona Mariș, patron ceainărie: ”Încep să experimenteze cu ceaiurile nobile, cu ceaiul alb, nu mai zic de ceaiul verde, care este o prezență constantă în viața oaspeților noștri. Am văzut că își fac propriile combinații, că experimentează, să adauge puțin de ghimbir uscat, într-un anume ceai de fructe pe care îl apreciază. Combinații inedite și interesante.”

Alina, reprezentant Arta Ceaiului: ”Au crescut ceaiurile verzi, în combiatie cu ghimbir, avem ceaiul preferat , Tabure, un ceai cu cireșe și trandafiri, care are o aromă deosebită. Ceai exotic – sunt ceaiuri cu merisori și căpșuni – ceaiuri negre cu vanilie, mix-urile sunt nenumărate, avem în 150 de ceaiuri pentru toate gusturile.”

Românii au făcut acest pas, deși sunt cunoscuți drept consumatori de ceaiuri din plante medicinale. Practic am dat sunătoarea, teiul și mușețelul pe fructe uscate și confiate.

Potrivit unui studiu, în pandemie cel mai vândul a fost ceaiul Rooibus, cu trandafiri, căpșuni și zmeură, urmat de Sakura, un ceai verde, îmbogățit cu iasomie și cireșe. Dovadă că piața ceaiului a mers bine stă și în faptul că s-au înmulțit afacerile de acest tip.

Reprezentant al unui magazin online: ”Am luat de la producatorii locali coada șoricelului și amestc cu ghimbir. Toate amestecurile sunt din bucăți din plante, fructe uscate, dar nu până când ajung praf , mărunțite, cât să poată fi amestecate și să încapă într-un plic piramidal din care se poate infuză un ceai , dar suficient cât să își patreze aroma.”

La modă rămân și ceaiurile blooming, adică cele care înfloresc – făcute prin împletirea frunzelor de ceai uscate în jurul mai multor flori, originare, în general, din China.

Cele mai multe ceaiuri vin din țări precum Polonia, de unde am importat anul trecut peste 160.000 de kilograme. În top urmează Ungaria, cu puțin peste 100.000, China, Vietnam sau Cehia cu peste 20.000 de kilograme fiecare.


blank