Preşedintele Camerei Deputaţilor, Ludovic Orban, consideră că dacă banii alocaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR dotărilor unităţilor de învăţământ şi reabilitării clădirilor vor fi gestionaţi de către ministerul de resort, prin intermediul Inspectoratelor Şcolare, nici măcar un sfert din suma propusă în plan nu va fi folosit. Orban susţine implementarea acestor proiecte de către autorităţile locale.

“Există alte finanţări prin PNRR care pot să genereze proiecte pentru localităţi. Avem o foarte importantă sumă alocată, de exemplu, pe zona de educaţie: dotarea şcolilor, eficienţa energetică la nivelul şcolilor. Sunt proiecte care vor schimba la faţă foarte multe şcoli. Aici sperăm ca implementarea să fie făcută de primării şi nu de Ministerul Educaţiei, pentru că vă spun că dacă o lasă la Ministerul Educaţiei, prin Inspectorate (Inspectoratele şcolare Judeţene – n.r.) suntem pa. Nu apucăm să implementăm nici măcar un sfert din proiecte, pentru că asta înseamnă să ai studii de fezabilitate, indicatori tehnico-economici care – atenţie! – pe clădiri verzi, adică cu sisteme de energie solară, cu anumite condiţionalităţi. Deci sunt nişte proiecte destul de complexe”, a afirmat Ludovic Orban, sâmbătă, într-o şedinţă a PNL Satu Mare în cadrul căreia şi-a prezentat moţiunea cu care va candida pentru un nou mandat de preşedinte al PNL la Congres.

PNRR prevede alocarea a 3,6 miliarde de euro pentru România Educată, printre reforme fiind incluse dezvoltarea unui sistem de educaţie timpurie incluziv şi de calitate, bacalaureat reformat, iar ca investiţii 1.800 de microbuze verzi pentru transportul elevilor, 75.000 de săli de clasă dotate cu mobilier, 20.000 de locuri de recreere şi lectură, 20.000 de locuri de cazare nou create în campusuri universitare.

Printre investiţiile avute în vedere de către autorităţi cu fonduri din PNRR se numără, printre altele: 50 de şcoli noi, 75.000 de săli de clasă dotate cu mobilier, 20.000 de locuri de recreere şi lectură, 1175 SMART Lab-uri achiziţionate pentru unităţile de învăţământ de nivel gimnazial şi liceal, 6176 şcoli dotate cu resurse tehnologie pentru dotarea laboratoarelor de informatică şi pentru derularea învăţării in format virtual.