Orange
IT&C

Orange, acuzată de practici înșelătoare de ANPC. Ce ilegalități îi sunt imputate

Compania de telecomunicaţii Orange, amendată de ANPC pentru practici înșelătoare. La ce șmecherii apela

Orange îşi înşeală clienţii. Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat companiei de telecomunicații Orange România amenzi contravenționale de 150.000 de lei. Inspectorii au dispus şi încetarea practicii comerciale înșelătoare, în urma verificărilor de fond la operatorul economic.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat laoperatorul economic Orange Romania SA. ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare.

În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei

S-a propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023”, se menţionează într-un comunicat al autorităţii.

Schemele de la compania Oranje

Potrivit sursei citate, au fost depistate abateri de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii. Una din ele este promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele.

S-a mai depistat comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat. La fel, s-a recurs la rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE. După depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă. Acest lucru era făcut fără a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat.

Lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii. Dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte.

O altă înxcălcare este soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore. Ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.

blank