Din pacate romanii nu isi stiu drepturile, ei se agita doar sa-si plateasca obligatiile. De cate ori nu am dat drumul la apa calda sa primim in schimb apa rece. Si atunci, lasam robinetul deschis ca apa sa curga, pana se transforma, cand voia ea, in apa calda, buna de dus sau de baie. Apa cazuta este platita de noi, la pret de apa calda, chiar daca ea este rece si nu ne ajuta deloc in trebuintele noastre.

pamintul_ramane_fara_apa_29170000

De exemplu, am aflat ca in Franta exista un contor care taxeaza apa calda numai in momentul in care aceasta depaseste un anumit numar de grade. Numai in tara noastra bataia de joc domneste, bineinteles cu complicitatea noastra. Copilul care nu tipa, nu primeste tata! Nu platiti ce nu aveti, puteti sa-i dati in judecata!

“Utilizatorii au dreptul să solicite şi să primească, în condiţiile legii şi ale contractelor de furnizare/prestare, despăgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate lor de către operatori prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate ori prin furnizarea/ prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare”.

Citeste si...
Oana Roman, noi dezvaluiri despre medicul care i-a pus viata in pericol

Adică nu numai furnizorul poate penaliza orice întârziere la plata facturii, ci şi plătitorul de factură poate penaliza furnizorul de energie! În acest context, fiecare locatar din imobilul care utilizează sistemul centralizat de energie termică ar trebui să cunoască datele din contractul asociaţiei cu furnizorul de agent termic.

De asemenea, intrarea reţelei de apă caldă şi căldură trebuie să fie contorizată cu aparate care memorează temperaturile de intrare, pe zile şi ore. Asta pentru că utilizatorul trebuie să ştie când să ceară compensaţii şi în ce cuantum.