Actualitate, Featured

Ministrul Educației, Monica Anisie, are tot felul de scenarii ciudate pentru începerea școlii

Ministrul Educației, Monica Anisie, spune că sunt șanse mici ca școala să înceapă în regim normal din toamnă. Monica Anisie susține că situația actuală nu permite readucerea tuturor elevilor în clase. Ministrul dă asigurări că vor fi luate în calcul toate scenariile, inclusiv cel al învățământului desfășurat exclusiv în online.

Ministerul Educaţiei a anunţat, luni, că varianta deschiderii anului şcolar în formatul obişnuit este puţin probabilă. Potrivit ministrului Educației, cel mai bun scenariu pentru deschiderea anului școlar 2020-2021 este ca o parte dintre elevi să meargă la școală, iar o altă parte să continue cursurile în sistem on-line, urmând ca apoi să se facă rocadă, în funcție de situația epidemiologică.

Ministrul Educației “Am analizat modalitățile în care am putea redeschide unitățile de învățământ începând cu anul școlar 2020-2021. Am luat în discuție aspecte privind infrastructura școlară și curriculum, dar și resursele materiale, educaționale, pe care noi dorim ca din toamnă să le avem gata. Toate scenariile pe care Ministerul Educației le are în vedere țin cont de recomandările Ministerului Sănătății. De aceea, am realizat un grup de lucru interministerial, Ministerul Sănătății și Ministerul Educației, pentru a pune la punct aceste scenarii. Deja în spațiul public, partenerii educaționali au prezentat câteva din discuțiile pe care le-am avut în acest grup interministerial, și așa cum se știe cel mai bun scenariu va fi, dacă Ministerul Sănătății va face această recomandare, va fi acela în care unii dintre elevi vor fi la școală, iar alții vor urmări cursurile online, urmând să facă rocada, în funcție de situația epidemiologică. Repet, toate scenariile privind reluarea cursurilor au în vedere situația epidemiologică, care nu este una tocmai bună. Aș face un apel către populație să respecte regulile de distanțare fizică, să poarte mască și să nu fie o glumă acest virus pentru ei”, a spus Monica Anisie, într-o conferință de presă, la Iași.

Ministrul Educației Monica Anisie a dorit să precizeze că acesta este doar unul dintre scenariile la care se lucrează.

“Este doar unul dintre scenarii, trebuie să ne uităm în jurul nostru și să vedem care este situația epidemiologică. Colegii din Ministerul Educației lucrează la aceste scenarii, care au în vedere, pe lângă curriculum și infrastructură, și resursele materiale și umane de care avem nevoie. La nivelului guvernului, există un grup interministerial, format din miniștrii Fondurilor Europene, Finanțelor publice, Sănătății și Educației, acest grup este condus de doamna vicepremier Raluca Turcan, iar scopul acestui grup a fost făcut tocmai pentru a lua în calcul toate resursele pe care sistemul de educație are nevoie pentru anul școlar 2020-2021”, a mai spus Monica Anisie.

Pentru asta, însă, până la toamnă, toţi elevii trebuie să fie dotaţi cu tablete. În plus, specialiştii în educaţie spun că mulţi profesori nu sunt pregătiţi pentru predarea pe internet.

Dacă numărul cazurilor va creşte foarte mult până în septembrie, toţi elevii vor începe şcoala pe internet, anunţă ministrul Educaţiei. Şi în scenariul optimist, o parte dintre copii nu vor ajunge la şcoală.

Decizia finală va fi luată de ministerul educaţiei doar cu aprobarea ministerului sănătăţii.

250.000 de elevi trebuie să primească tablete


Până atunci însă 250.000 de elevi trebuie să primească tablete pe care să poată învăţa online. Ministerul Educaţiei a început procedura de licitaţie pentru achiziţia tabletelor şi a alocat 150 de milioane de lei pentru echipamente. Deocamdată există doar un termen.

Ministrul Educației Monica Anisie, ministrul educaţiei şi cercetării: “Termenul impus este 10 septembrie. Asta înseamnă că ar trebuie să avem tablete în şcoli pentru 10 septembrie”

Până atunci însă dascălii încearcă pe cont propriu să-şi ajute elevii. Un profesor de limba şi literatura română din comuna Țibana a reuşit să înduplece ministerul Educaţiei să trimită 100 de laptopuri liceului tehnologic din localitate.

Ioana Diaconu, profesor Țibana: “Realitatea din şcoala noastră şi nu numai este ca tinerii nu beneficiază de dispozitive care să le permită accesul la lucrul online aşa cum poatre ar trebui”

Specialiştii din Educaţie spun că este nevoie de un plan naţional de instruire atât a cadrelor didactice, cât şi a elevilor.

Laviniu Lăcustă, lider sindicat USLIP: ″In ceea ce priveşte acordarea unui laptop fiecărui elev este o idee foarte bună, dar trebuie prelucraţi aceşti elevi, pentru a şti cum să le folosească, că s-ar putea ca unii să se uite la aceste tablete ca la nişte ozn-uri″⁣

Deocamdată, organizaţia Teach for România a demarat Academia de pedagogie digitala″. 80 de profesori vor fi ajutaţi timp de 6 săptămâni de 30 de traineri să folosească internetul, să ţină cursuri şi să creeze lecţii utile pentru elevi.

Gabriela Duma, formator Teach for România: “Vor învăța cum să alternezi învăţarea în interacţiune online sincron cum suntem noi acum cu învăţarea acasă. Vor învăţa cât e de important să dezvolţi autonomia la copii, e foarte important în online să existe multe claritate în sarcina pe care tu o oferi copilului astfel încât el să o poată să o îndeplinească dacă e singur acasă”.

În prima etapă a formării profesorilor vor participa la lecţiile practice şi 300 de elevi.


blank