Ministrul Educației anunță că anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai devreme
Featured, Social

Ministrul Educației anunță că anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai devreme

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat că anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai devreme, pentru a avea o durată mai lungă. Ministrul Educației a precizat că elevii își doresc o vacanță de vară mai lungă.

Anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai DEVREME. Invitat la Europa FM, ministrul Educației a anunțat că anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai devreme. De asemenea, acesta a precizat că elevii își doresc o vacanță de vară cât mai lungă.

”România are anul şcolar cu o durată mai scurtă decât în multe alte state mai europene, este adevărat, însă din consultări trebuie să vedem. Înţelegem că elevii doresc o vacanţă de vară cât mai lungă. Ar putea să înceapă chiar mai devreme anul şcolar, pentru a avea o durată mai lungă” a declarat Sorin Cîmpeanu la Europa FM.

Anul școlar 2021-2022 ar putea începe mai DEVREME. Conform calendarului actual, anul școlar 2021-2022 ar trebui să înceapă pe 13 septembrie 2021 și are 34 de săptămânî de cursuri.

Cîmpeanu anunță organizarea de concursuri pentru ocuparea funcțiilor de directori pentru școli

Ministrul Educației a precizat că este nevoie de o evaluare a cadrelor didactice și este necesară organizarea de concursuri pentru directorii de școli.

”Trebuie să ai conduceri în școli selectate pe criterii relevante și obiective. Pentru asta trebuie să ai organizate concursuri pentru directorii de școli. Este un element esențial, dacă vrei să faci evaluare. Pentru că, în orice sistem, directorul unei școli va fi implicat în evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță, legate de criteriile de performanță ale elevilor.

„Nevoia de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță este un lucru foarte clar. Este un principu care ar face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății”, a spus ministrul Cîmpeanu.

Mai mult decât atât, ministrul Educației susține că va lua în calcul și titularizarea pe o perioadă determinată a cadrelor didactice.

”Nevoia de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanța elevilor este un lucru foarte clar. Asta este marea provocare, lucrurile trebuie schimbate… Trebuie să ai și cu cine, pentru că sunt 220.000 de profesori. Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro managementul de sistem: relația dintre minister, inspectorate, școli și autorități locale. Cine ar face evaluarea? Inspectoratele de acum?”

blank