Numărul elevilor care abandonează școală crește de la un an la altul. E concluzia îngrijorătoare a unei analize făcute de Ministerul Educației.

Ministerul Educației Cei mai mulți copii care renunță la educație înainte de vreme sunt din clasele primare sau gimnaziale, iar situația cea mai gravă este în mediul rural, unde, pe parcursul a opt ani de studiu din cele două cicluri un sfert dintre elevi sunt care abandonează școala.

Profesorul Marcel Bartic a declarat la o televiziune că situația aceasta este o consecință a faptul că școala românească nu răspunde nevoilor elevului.

“Cum să abandoneze un copil de ciclul primar școală? Sunt convins că ține și de situația socială. Sunt părinți care nu-și mai permit școală româneasca. Școala de stat a început să fie foarte scumpă pentru copiii din mediul rural, deși e gratuită.

Faptul că e o industrie paralelă a mediațiilor spune foarte multe.

Școala românească e cu totul depășită de ce ar trebui să ofere copiilor.

Problema inechității este foarte gravă, o problemă pe care o rezolvăm din pix prin rapoarte, dar care în realitate nu rezolva nimic”, a spus profesorul.

El a subliniat că prioritatea absolută dincolo de orice filosofie educațională ar trebui să fie căutarea modalităților de a-i ajuta efectiv pe cei câteva sute de mii de copii, pentru a-i aduce la școală și a-i păstra acolo.

“Trebuie să ai grijă de copiii aceia, să te asiguri că pot veni la coală, că îi putem ajută și că putem avea măcar condiții minimale care să nu ii pună în situația să scoată bani din buzunar. Cei mai mulți nu își mai permit școală românească”, a spus profesorul.

Referindu-se la situația devenită și mai critică în pandemie, Mircea Bartic a afirmat că elevii din mediul rural au fost aproape în imposibilitatea de a accesa orice act educațional.

“Noi vorbim doar de cei înregistrați, care oficial nu au mai participat la cursuri.

Mai sunt și acele ecrane negre, să le punem tot la abandon. Un ecran negru în timpul orelor online e tot abandon școlar, nu toți o fac din dezinteres, dar efectiv, școală nu răspunde cu nimic nevoilor lor.

Dacă punem la socoteală și ecranele negre s-ar putea să ne speriem și mai mult.

Ar trebui să ne punem un semn serios de întrebare: ce mai face școală românească, cu cine, cui predăm?

Acum dictează un formalism îngrozitor, din pix, pe hârtie, totul sună minunat. Dar, în fapt, noi nu mai știm cu cine lucrăm, avem o mâna de copii care răspund și ridică mâna la ore, restul sunt absenți”, a explicat profesorul.