Microsoft
IT&C

Microsoft vrea să implementeze tehnologia ChatGPT în motorul de căutare Bing

Perioada de domnie a cunoscutului motor de căutare Google ar putea lua final. Microsoft are de gând să implementeze tehnologia ChatGPT în motorul de căutare Bing, cu speranța că va deveni mai popular decât Google.

Google ar putea deveni istorie! Microsoft vrea să detroneze motorul de căutare cu ajutorul ChatGPT
Toate motoarele de căutare actuale funcționează în același mod de bază: se introduce o întrebare sau anumite cuvinte cheie și vom primi o listă de linkuri care, în cel mai bun caz, conține informațiile dorite. Dar ce s-ar întâmpla dacă motoarele de căutare ar renunța la linkuri și ar folosi inteligența artificială pentru a oferi informații direct?

În curând, Bing ar putea funcționa în acest mod. Potrivit unui raport al publicației The Information, Microsoft plănuiește să îmbunătățească motorul său de căutare Bing cu inteligența artificială care alimentează ChatGPT, un chatbot de ultimă generație dezvoltat de OpenAI.

Actualizarea, care ar putea fi lansată până la sfârșitul lunii martie, ar putea oferi în sfârșit Bing un avantaj competitiv față de Google.

Microsoft a investit un miliard de dolari în OpenAI

În 2019, Microsoft a investit 1 miliard de dolari în OpenAI, compania cu sediul în San Francisco care lucrează la dezvoltarea inteligenței generale artificiale (AGI) – un nivel de inteligență artificială suficient de inteligent pentru a învăța și a îndeplini sarcini intelectuale ca o ființă umană.

OpenAI lucrează în direcția AGI prin așa-numitele modele de procesare a limbajului natural (NLP), care pot, oarecum, „înțelege” limbajul uman și pot genera texte asemănătoare cu cele umane.

Cel mai recent model lingvistic al companiei, ChatGPT, este, fără îndoială, cel mai sofisticat și util chatbot disponibil publicului.

De la sfârșitul anului 2021, Microsoft utilizează tehnologia NLP a OpenAI în serviciul său de cloud computing Azure, prin intermediul căruia clienții verificați pot accesa o versiune anterioară a GPT. Iar în octombrie, Microsoft a publicat o postare pe blog în care a menționat că DALL-E 2 de la OpenAI, un generator de imagini AI, va fi disponibil în curând pe Bing’s Image Creator.

Dar ceea ce nu a fost de notorietate publică până de curând este faptul că acordul din 2019 cu OpenAI a permis Microsoft să încorporeze caracteristicile GPT în Bing. Iar acest lucru este semnificativ, având în vedere că OpenAI a dezvăluit planurile de a percepe taxe pentru accesul ChatGPT.

După cum notează The Information, Bing ar putea fi în curând singura modalitate prin care oamenii pot accesa ChatGPT, sau cel puțin părți din el, în mod gratuit.

Tom Goldstein, profesor asociat la Maryland, a estimat în tweet-ul său costul de funcționare a chatbot-ului la 100.000 de dolari pe zi sau 3 milioane de dolari pe lună!

El și-a descompus calculele explicând că ChatGPT nu poate fi instalat pe un singur GPU. Ar fi nevoie de 580Gb A100 GPU doar pentru a încărca modelul și textul. ChatGPT produce aproximativ 15-20 de cuvinte pe secundă. Dacă folosește A100s, acest lucru ar putea fi realizat pe un server cu 8 GPU (o alegere probabilă în cloud-ul Azure).

O provocare pentru Google

Încă nu este clar cum anume va integra Microsoft ChatGPT în Bing. În prezent, Bing utilizează unele caracteristici ale unei versiuni mai vechi de GPT pentru a îmbunătăți funcționalitatea de căutare și textul predictiv. Dar se poate spune cu siguranță că Google vede ChatGPT ca pe o amenințare semnificativă – potențial chiar existențială.

În prezent, Google este cel mai important motor de căutare din lume, gestionând peste 80% din toate căutările online la nivel mondial și peste 90% din toate interogările pe mobil. Bing se află pe locul al doilea, la mare distanță, procesând aproximativ 9% din căutările pe desktop la nivel mondial în 2022.

În ciuda deceniilor de dominație, se pare că directorii Google au declarat un „cod roșu” la scurt timp după ce OpenAI a lansat ChatGPT în noiembrie, unul dintre ei descriind acest lucru pentru The New York Times ca fiind un moment „decisiv” pentru companie.

Google dispune de mai multe modele lingvistice proprii pentru uz intern, inclusiv LaMDA, sau „Modelul lingvistic pentru aplicații de dialog”, arată Free Think.

blank