AI-ul dezvoltat de Meta ar putea oferi, pe baza unui abonament lunar, un nivel mai mare de utilizare şi mai multe facilităţi. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a anunțat că pentru compania pe care o conduce există oportunitatea vinderii unor abonamente de acces la inteligenţa artificială.
Meta face schimbări
Compania Meta ar putea oferi „servicii premium pentru oamenii care au nevoie să folosească mai mult inteligenţa artificială şi care au nevoie de facilităţi suplimentare” a declarat Zuckerberg.
Zuckerberg a deschis modul în care funcţionează abonamentele de ChatGPT şi Gemini, care oferă, în principiu două beneficii: un acces mai mare (mai multe comenzi, mai multă putere de calcul) şi funcţii suplimentare, disponibile doar abonaţilor.
Cu toate acestea, el nu a anunțat care va fi preţul viitoarelor abonamente. Cel mai probabil, acestea vor fi plasate la un nivel similar cu cele ale concurenţei, adică începând de la 20 de dolari pe lună.
Facebook și Instagram se vor modifica
Compania a introdus recent un model „consimțământ sau plată” care lasă utilizatorii să aleagă între a plăti un abonament lunar sau a lăsa Meta să combine datele pe care le-a colectat de pe Facebook și Instagram.
Comisia Europeană – executivul UE – a anunțat că a decis că modelul nu respectă Digital Markets Act (DMA) și a amendat Meta cu 200 de milioane EUR (171 de milioane GBP). „Pe baza feedback-ului primit de la CE în legătură cu DMA, ne așteptăm să fim nevoiți să aducem unele modificări modelului nostru”, a declarat Meta în declarația sa privind rezultatele trimestriale.
O experiență mai proastă pentru utilizatori
Compania a declarat că se așteaptă ca aceste modificări „ar putea duce la o experiență de utilizare mult mai proastă pentru utilizatorii europeni și la un impact semnificativ” asupra afacerilor și veniturilor sale europene.
Aceste efecte ar putea apărea începând cu trimestrul al treilea al acestui an și ar putea rămâne în vigoare până când va face apel la decizie. Eric Seufert, analist la Mobile Dev Memo, a declarat că Meta ar putea încerca să transforme în mod strategic utilizatorii europeni în „majorete vocale” pentru produsele sale pe fondul unei măsuri de reglementare.
„Ceea ce vor să facă în cele din urmă este să transforme opinia publică împotriva acestui regim de reglementare care va degrada în mod demonstrabil ofertele de produse care sunt disponibile pentru rezidenții UE”, a declarat Seufert.
