Parașuta folosită de roverul Perseverance al NASA pentru a ateriza pe Marte conținea un mesajul secret, introdus de un inginer din echipa care a lucrat la rover, scrie Los Angeles Times.

Mesajul secret de NASA Inginerul Ian Clark a folosit un cod binar pentru a introduce mesajul „Îndrăznește lucruri mărețe” în benzile portocalii și albe ale parașutei de 70 de metri. El a inclus, de asemenea, coordonatele GPS pentru sediul misiunii la Jet Propulsion Laboratory din Pasadena.

Clark, un împătimit al cuvintelor încrucișate, a venit cu ideea în urmă cu doi ani. Inginerii au dorit un model neobișnuit în țesătura de nailon pentru a ști cum a fost orientată parașuta în timpul coborârii. Transformarea acestuia într-un mesaj secret a fost „super distractiv”, a spus Clark.

Doar șase persoane știau despre mesajul codificat înainte de aterizarea, a mai susținut Clark. Pasionații NASA eu reusit sa decodifice mesajul dupa ce au atribuit cifra 1 formelor de culoare rosie si cifra zero formelor de culoare alba.

”Au fost necesare doar câteva ore pentru ca fanii spațiului să-și dea seama. Data viitoare va trebui să fiu puțin mai creativ”, a mai spus Clark.

Mesajul secret de NASA Inginerul Ian Clark a folosit un cod binar pentru a introduce mesajul „Îndrăznește lucruri mărețe” în benzile portocalii

Fiecare cerc concentric din modelul parașutei este de fapt un cuvânt. Daca împarți pe categorii de 10 caractere, folosind numerele 0 si 1 pentru formele albe și roții din model, la care, mai apoi se adaugă 64, rezultă un cod ASCII, ce simbolizează una din literele alfabetului. Spre exemplu, 7 dungi albe, o dunga roție și apoi alte 2 dungi albe formeaza codul 0000000100, codul binar pentru cifra 4. Cifra rezultată este apoi adunată cu 64 și suma rezultată, 68, reprezintă litera D în codul ASCII.

Mesajul secret de NASA Inginerul Ian Clark a folosit un cod binar pentru a introduce mesajul „Îndrăznește lucruri mărețe” în benzile portocalii
Provocarea mesajului ascuns a fost lansată chiar de cei de la NASA. Ei au mărturisit că de-a lungul anilor s-a creat acest obicei: “suntem curioși întotdeauna de cum gândesc cei care urmăresc munca noastră, așa că îi invităm pe toți să descopere mesajele noastre și să intre în joc”.

Sursa: Los Angeles Times