Actualitate

Meleșcanu îl critică dur pe Iohannis după declarațiile pro moschee făcute în Turcia

Declaraţiile lui Iohannis din ultima vizită făcută de acesta în Turcia nu au rămas netaxate.
Președintele a făcut declarații pro moschee la ultima vizită în Turcia și a reușit să inflameze destul de rău situația din țară, stârnind multe reacții negative.

Teodor Meleşcanu, este de părere că discuţiile legate de construirea unui lăcaş de cult musulman la Bucureşti reprezintă unul din marile neajunsuri ale pregătirii vizitei lui Klaus Iohannis în Turcia, deoarece poate genera reacţii negative. În viziunea sa, „nu era momentul potrivit pentru a discuta această temă”.

„Din punctul meu de vedere, în contextul actual, după atentatele din Belgia şi din Franţa, eu personal consider că nu era momentul potrivit pentru a discuta această temă a moscheei la Bucureşti, care riscă să creeze reacţii negative”, a afirmat, vineri, la Arad, Meleşcanu. În opinia acestuia, discuţiile legate de construirea lăcaşului de cult musulman în Capitală reprezintă „unul dintre marile neajunsuri ale pregătirii vizitei preşedintelui României” în Turcia. „Avem probleme mult mai importante în relaţia cu Turcia decât acest subiect, care riscă să creeze reacţii”, a spus fostul ministru.

Meleşcanu este de părere că ideea este bună, în contextul în care „toate marile religii monoteiste îndeamnă la iubire, la toleranţă”. „Din punctul meu de vedere nu e un lucru rău şi, dacă nu facem acest proiect, riscăm să prolifereze aşa-zisele moschei private, prin apartamente, numai în Bucureşti sunt vreo 35, ceea ce e un lucru mult mai rău decât de a avea undeva un centru care este bine stabilit, cunoscut de toată lumea, inclusiv de organele de specialitate şi poate fi avut sub monitorizare”, a adăugat Meleşcanu.

blank