La final de sezon estival, ANPC a descoperit servicii care lasă de dorit, mormane de gunoi, mâncare stricată, alimente expirate de ani de zile, și nu în ultimul rând, condiții insalubre, de depozitare.

Sunt câteva dintre neregulile grave, descoperite de inspectorii de la ANPC Protecția Consumatorului, pe litoralul românesc, în acest sezon estival.

Un bilanț la final de vară arată că au fost aplicate amenzi de 2,9 milioane de lei pentru aproape 500 de hoteluri și restaurante, de la malul mării. Patronii din domeniul ospitalității se plâng însă că multe probleme au fost cauzate de lipsa de comunicare cu instituțiile statului.

Alimente stricate, condiții de depozitare neconforme sau lipsa unor autorizații de funcționare. Sunt câteva dintre problemele grave descoperite de inspectorii ANPC în restaurantele și hotelurile de pe litoral. Au fost date aproape 500 de amenzi și peste 1000 de avertismente.

„Au fost descoperite și nereguli în cadrul acestor comandamente, unele chiar de natură să pună în pericol viața și sănătatea consumatorilor. De la bacterii în piscinele în care se îmbăiau copiii, la produse și materii prime alimentare unele expirate de ani de zile, la materii prime, pește, carne și orice alte forme a cărei proveniență nu o cunoșteam, la depozitare necorspunzatoare și incorectă a produselor alimentare, la diferite activiăți inclusiv de agrement care nu prezentau toate elementele de siguranță”, a declarat Sorin Susanu, inspector ANPC.

La începutul verii, ANPC a susținut pe litoral o campanie de consiliere și instruire a operatorilor economici. Care la finalul sezonului sunt nemulțumiți că nu au fost susținuți.

„ANPC a fost singur instituție cu care am reușit să avem un dialog, chiar dacă el a nu a fost consistent pe durata sezonului de vara. Nu am mai avut această comunicare pe parcursul veriii. Am lucrat că în vreme de război, au fost foarte multe cereri de vacanță. Sigur că atunci când cererea e atât de mare, există și un număr de situațîi neconforme. Pentru prima jumătate a verii, turiștii care au venit în Mamaia să nu aibă pe plajă facilitățile necesare, șezlonguri, umbrele. Vorbim despre situații în care instituțiile statului au genrat nemulțumiri și neplăceri turiștilor români, turiști pe care noi, operatorii de turism ne străduim să ii aducem”, a transmis Corina Martin, președintele patronatului „Resto” Constanța.

În urmă controalelor, au fost închise temporar peste 80 de unități și au fost scoase de la vânzare produse de peste un milion de lei.

Bilanţul controalelor ANPC pe Litoral şi Delta Dunării:

● Au fost efectuate peste 1.250 de acţiuni de control la operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale în zonă.

● Au fost aplicate circa 1.100 de avertismente şi 490 de amenzi, în valoare de peste 2,9 milioane de lei.

● Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de circa 950.000 lei.

● Au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de aproximativ 450.000 lei

● A fost oprită temporar prestarea serviciului în 84 de unităţi

● În cazul a trei operatori economici a fost propusă închiderea temporară a unităţii, până la șase luni.