Featured, International

Intre 0 și afaceri de sute de milioane de euro, mai este doar un pas

Retailerul din industria hainelor Primark a trecut de la vânzări de 650 de milioane de lire sterline (peste 730 mil euro) într-o lună până la nimic după ce coronavirusul a forţat compania să închidă magazinele din Europa şi Statele Unite, potrivit BBC:

Aceasta nu a fost singura companie din domeniu ai cărei reprezentanţi au anunţat că se zbat în faţa pandemiei. Compania John Lewis a trimis în şomaj mii de angajaţi, iar retailerul de fashion Cath Kidston spune că şi-a închis magazinele pentru totdeauana.

Proprietarul Primark, Associate British Foods, „a fost direct în opoziţia sa în faţa pandemiei”, a sous şeful companiei, George Weston.

Fără susţinere din partea statelor europene pentru acordarea ajutoarelor, mulţi dintre cei 68.000 de angajaţi ai Primark ar fi fost redundanţi spune el.

„De la vânzări de 650 de milioane de lire sterline cât aveam în fiecare lună, după ce ultimele noastre magazine s-au închis pe 22 martie, nu am mai vândut nimic”, a declarat el pentru BBC. A adăugat că i-ar „plăcea să poată redeschide magazinele PrimarK- „ştiu că trebuie să nu facem asta până când nu am învins boala”.

Retailerul, care a fost înfiinţat în 1969, nu are un magazin online pentru serviciile sau produsele companiei. Reprezentanţii acesteia au declarat anterior că dacă ar avea un astfel de magazin nu ar putea să menţină preţurile hainelor la fel de scăzute dacă ar oferi şi posibilitatea livrării acestora la domiciliu.

Weston a mai declarat că după ce magazinele se vor redeschide „trebuie să facem magazinele mai sigure pentru angajaţii şi clienţii noştri, chiar şi dacă acest lucru înseamnă să ne asigurăm că sunt mai puţine persoane în magazine făcând cumpărături în acelaşi timp şi prin acceptarea unor vânzări mai scăzute, cel puţin până când riscul rămas este minim”.

„În timp putem reconstrui profiturile. Nu putem să îi înlocuim pe oamenii pe care îi pierdem.”

 

blank