Instagram
IT&C

Instagram se apropie vertiginos de Facebook. A trecut pragul de două miliarde de utilizatori activi

Meta a dezvăluit săptămâna aceasta că populara aplicație Instagram se mândrește acum cu peste două miliarde de utilizatori activi lunar. Potrivit datelor oficiale date publicității, Meta a înregistrat venituri de 27,71 miliarde de dolari.

Așadar, Meta a înregistrat peste două miliarde de utlizatori care folosesc Instagram cel puţin o dată pe lună, arată datele oficiale date publicităţii de Meta. Instagram este al treilea produs Meta, după Facebook şi WhatsApp, care atinge acest nivel.

Chiar dacă este unul dintre cele mai de succes produse Meta, atât ca popularitate, cât şi financiar, Instagram a încetinit creşterea în ultima vreme, având nevoie de aproximativ patru ani pentru a adăuga al doilea miliard de utilizatori, după ce atinsese pragul de 1 miliard de utilizatori în 2018.

Meta are în total 3,71 de miliarde de utilizatori unici din toată lumea

Instagram este în plin proces de schimbare, trecând, la fel ca Facebook, la un feed care afişează utilizatorilor mai multe postări de la persoane pe care nu le urmăresc, dar oferind în acelaşi timp feed-uri speciale pentru prieteni sau creatorii preferaţi de conţinut.

Toate aceste modificări, inclusiv accentul foarte mare pus pe video vertical, vin ca urmare a creşterii masive în popularitate a TikTok, care a devenit în ultimii ani cea mai mare ameninţare pentru platformele sociale ale Meta.

Între timp, WhatsApp a trecut de 2 miliarde de utilizatori zilnici (nu lunari) – care trimit şi primesc mesaje prin intermediul serviciului criptat. Mai mult, serviciul de mesagerie WhatsApp al Meta rămâne cel mai popular, cu 3,71 miliarde de utilizatori lunari în întreaga lume.

Mark Zuckerberg promite noi schimbări în companie

Fondatorul și șeful Meta, Mark Zuckerberg, a promis schimbări semnificative pentru a face compania mai eficientă și spune că a sporit controlul cheltuielilor sale de operare.

De asemenea, compania a dezvăluit recent noul său Meta Quest Pro, deoarece pariază ferm pe puterea Metaverse. Se zvonește că şi Apple urmează să intre în spațiu anul viitor cu o cască Apple VR.

Instagram în sine s-a schimbat drastic în ultimii ani, cu un accent major pe formatul său video Reels, deoarece încearcă să imite succesul TikTok, informează bloomberg.com.