Izbit de o clădire
Featured, International

Incident aviatic, un F-16 s-a izbit de o clădire, la decolare. Pilotul s-a catapultat

Pilotul unui F-16 belgian a trebuit să se catapulteze în timp ce se pregătea pentru zbor, joi dimineață, la baza aeriană din Leeuwarden (Olanda). Avionul său s-a izbit apoi de o clădire. Două persoane au fost rănite în incident.

Persoanele rănite sunt pilotul și o persoană care se afla în clădire. Martori oculari au relatat că aeronava era cuprinsă de flăcări când s-a izbit de clădire, cu puţin timp înainte de decolare, însă, conform Forţelor Aeriene olandeze, „nu a existat niciun incendiu şi nicio explozie”.

Persoanele rănite sunt pilotul și o persoană care se afla în clădire. Martori oculari au relatat că aeronava era cuprinsă de flăcări când s-a izbit de clădire, cu puţin timp înainte de decolare, însă, conform Forţelor Aeriene olandeze, „nu a existat niciun incendiu şi nicio explozie”.

Aeronava aparţinea de aerodromul militar din Leeuwarden, dar avioanele F-16 erau programate să fie transferate joi la o altă bază militară din Olanda, potrivit RTL.

Nu mai departe de miercuri, agenţiile de presă au traportat că două avioane F-16 au fost la un pas sa se prabuşească, în doua incidente diferite, după ce pilotii acestora şi-au pierdut cunostinta fiind supusi la presiunea fortei G in timpul manevrelor. Sistemele aparatelor au salvat de fiecare data situatia. S-a întamplat anul trecut când viaţa a doi piloti americani a fost salvata de noile sisteme implementate pe avioanele de vanatoare – AGCAS (Automatic Ground Collision

Potrivit Popular Mechanics, incidentele au avut loc in ianuarie si iulie 2020 in Nevada, SUA, in timpul unor zboruri de antrenament ale avioanelor americane F-16.

Sursa citata aminteste ca in momentul in care pilotul isi pierde cunostinta din cauza fortei G, situatia se poate transforma intr-o adevarata tragedie. Pret de cateva secunde sau chiar minute, cat timp pilotul este inconstient, avionul zboara haotic. In functie de altitudinea aeronavei si de perioada de inconstienta a pilotului, astfel de situatii se pot termina cu prabusirea aeronavei.

AGCAS preia controlul avioanelor daca pilotul nu raspunde avertismentelor pe care sistemul i le da

Din fericire, in cazurile care au avut loc anul trecut, cei doi piloti ai US Air Force au fost salvati de noile sisteme AGCAS implementate pe F-16.

blank