Economic, Stiri, Ultima Ora

In sfarsit, le vine mintea la cap

Timbrul de mediu, inclus in pretul carburantului

Timbrul de mediuPentru ca sa aiba dreptul sa merga cu masinile prin Romania, cetatenii sunt obligati sa plateasca mai multe taxe, una mai legala ca alta care, insumate, au crescut pretul combustibilior nepermis de mult raportat la puterea de cumparare. In primul rand sunt vizate taxele de drum dar si difetitele forme indirecte de impozitare a carburantilor, cum ar fi taxa de mediu. Numai ca, senatorii PNL Bihor Valeriu Boeriu si Cristian Bodea au depus un proiect de lege pentru eliminarea timbrului de mediu si transformarea lui in taxa de poluare care sa fie inclusa in pretul combustibililor, la valoarea de un ban pe fiecare litru de carburant. “Noi am pornit de la constatarea ca taxa de poluare datorata de posesorii de autovehicule din Romania a cunoscut de-a lungul anilor mai multe variante, dar niciuna nu a fost bazata pe un principiu echitabil, si anume cel de a plati in functie de cat poluezi, adica de cat circuli”, a declarat senatorul Cristian Bodea.

 

Abrogarea taxei

 

Potrivit Lui Bodea, prin initiativa legislativa inregistrata la Senat cei doi autori urmaresc “abrogarea taxei de mediu, care mosteneste aceleasi probleme ca si formele precedente ale taxei si este la fel de vulnerabila in fata proceselor de despagubire, precum si instituirea unei taxe de poluare de un ban pe litrul de combustibil, fapt care ar asigura o colectare pe masura poluarii, conform principiului poulezi doar cat circuli”. In plus, Cristian Bodea a spus ca si cheltuirea banilor colectati in acest fel, prin includerea taxei de poluare in pretul combustibililor, ar fi mai usor de controlat, iar destinatia lor ar fi exclusiv pentru impaduriri. “In actuala forma a timbrului de mediu, la fel ca si in precedentele forme, indiferent ca s-au numit taxa de poluare ori de prima inmatriculare, aveam situatii aberante din punct de vedere fiscal si al protectiei mediului, deoarece nici vechimea autovehiculului, nici tipul motorizarii – euro 2, 3, 4 sau 5 – si nici capacitatea cilindrica nu indicau in mod clar cat polueaza un autovehicul intr-un an, dar consumul de carburanti este cel mai bun indicator”, a declarat senatorul liberal.