Cel puțin până la sfârșitul anului, angajații majorității companiilor ar urma să continue să-și desfășoare activitatea de acasă pentru aproximativ 40% din timp, iar în rest, aceștia vor lucra de la birou.

Chiar și așa, procesul de digitalizare se va accelera, în condițiile în care angajatorii și-au exprimat dorința de a fi și mai bine pregătiți pentru situații similare care ar putea apărea în viitor și ar putea necesita munca de la distanță a majorității personalului, potrivit rezultatelor unui studiu al HPDI (Human Performance Development Internațional).

Conform sursei citate, 36% dintre participanții la studiu au nominalizat lipsa înțelegerii emoțiilor și a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă.

În plus, transmiterea defectuoasă a informației a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajații incluși în cercetare, iar 23% au fost nemulțumiți în special de creșterea timpilor de răspuns, în lipsa interacțiunii directe.

În proporție de 13%, angajații intervievați au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ținut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.

Angajații companiilor din România trebuie sprijiniți prin sesiuni de training și coaching
Potrivit precizărilor făcute de Petru Păcuraru, fondator al HPDI, cei mai mulți angajatori au observat că oamenii își pot desfășura majoritatea activităților și de la domiciliu, dar în același timp încep să înțeleagă că aceștia trebuie sprijiniți pentru a funcționa la capacitate optimă în acest sistem, nou pentru mulți.

„Companiile vor funcționa într-un melanj între munca de la birou și munca de acasă în următoarea perioadă, iar unul dintre puținele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizării”.

„Cercetarea noastră și-a propus să îi ajute atât pe angajați, cât și pe angajatori să stabilească principalele inconveniente și să le depășească.

„Mă bucură să văd un reviriment al interesului pentru programele de învățare, de la training-uri, sesiuni de coaching și chiar și teambuilding-uri.

„Desigur, reintrarea într-un ritm normal pentru piața acestui tip de servicii se va produce gradual”, consideră Petru Păcuraru, fondator al HPDI.

În prezent, migrarea în digital continuă să fie principala tendință pe piața de training-uri și teambuilding-uri.

Potrivit experților, dacă, în prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clienților erau în expectativă, acum cele mai multe bugete au început să se îndrepte exclusiv către webinarii și evenimente online, în ciuda începerii relaxării.

Compania amintită mai sus a desfășurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanți la webinariile pe care le-a organizat, începând cu a doua jumătate a lunii martie.

Respondenții provin din domenii variate, de la IT și bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică.

Printre obiectivele studiului s-a aflat identificarea principalelor probleme cu care se confruntă angajații care lucrează de la distanță.