Actualitate, Featured

Iată ce industrie din România are pierderi uriașe, de aproape un miliard de euro

Vești nu tocmai bune dinspre industria restaurantelor. La nivel național, nu se vor mai redeschide în perioada următoare aproximativ 5000 de locații, adică 10% din totalul spațiilor! Alianţa pentru Turism (APT), structură din care fac parte 18 organizaţii patronal-profesionale din turismul din românia, a organizat luni, 1 iunie, o conferinţă de presă referitoare la industria ospitalităţii pe perioada de criză şi previziuni pentru a doua jumătate a anului 2020.

Daniel Mischie, președintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), a declarat că se așteaptă la „o pierdere foarte mare, dacă ne referim la numărul de locaţii care practic nu mai pot redeschide. Sunt mai bine de 5.000 de locaţii la nivel naţional, din aproape 45.000 de locaţii, deci aproximativ 10%”.

Din punct de vedere financiar, industria restaurantelor pierde 400 de milioane de euro pe lună, însă cea mai mare pierdere o reprezintă resursa umană calificată.

„Din punct de vedere financiar, în industria restaurantelor pierdem 400 de milioane de euro pe lună. Practic, industria a pierdut un miliard de euro încasări! Dar cea mai mare pierdere este fiecare om din această industrie pe care ne-am chinuit în ultimii ani să-i calificăm şi pe care astăzi îi pierdem”, a subliniat preşedintele HORA.

Dragoş Petrescu, CEO City Grill: „2020, an de sacrificiu”

Dragoş Petrescu, CEO City Grill, a arătat că 2020 este un an de sacrificiu pentru ospitalitatea în România. Totuși, cea mai mare provocare a momentului o reprezintă încercarea de a-i convinge pe români să revină în restaurante.

„Evident că păstrând regulile de distanţare, se poate folosi mai puţin de jumătate din capacitatea unei terase, adică mai puţin de 20% din capacitatea unui restaurant, vorbim în medie interior cu exterior, adică încă suntem nu la shut-down dar la următorul nivel. Să sperăm că după cele două săptămâni va trebui să renunţăm la o parte din aceste reguli şi să trecem în faza a doua, în care să mărim capacitatea restaurantelor, dar nu aceasta este provocarea noastră astăzi”, a spus Petrescu.

CEO-ul City Grill a detaliat: „Provocarea noastră este să-i convingem pe români că este sigur să vină în restaurante şi din acest motiv prietenul meu cel mai bun este dezinfectantul. Este foarte important să transmitem românilor că vom face toate eforturile ca ei să se simtă şi să fie în siguranţă în restaurantele noastre. Într-adevăr, este un an de pierdere sau, în cel mai bun caz, de zero”.

ANAT anunță pierderi de milioane pentru agențiile de turism
În acelaşi context, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Nicolae Demetriade, a susţinut că este o situaţie extrem de gravă şi la nivelul agenţiilor, pentru că în perioada februarie-mai nu au mai fost făcute rezervări, ceea ce reprezintă de fapt venit pentru agenţiile de turism.

„Acest lucru ne-a afectat extrem de mult, cu atât mai mult cu cât în această perioadă agenţiile de turism, cele organizatoare în special, au trebuit să îşi ţină personalul la muncă pentru a gestiona toate anulările de rezervări şi a face toate demersurile la companiile aeriene, la partenerii externi, la hoteluri, pentru anularea serviciilor. Estimăm că vor fi în jur de 40 – 50 de milioane de euro bani pe care i-au rambursat agenţiile de turism pentru serviciile anulate. În continuare vor fi multe anulări în această perioadă până se va relua transportul aerian sau nu vor mai fi condiţii de carantinare la întoarcerea in ţară, deşi se mai adaugă nişte zeci de milioane, mai ales că acum începe sezonul turistic”, a explicat șeful ANAT.

În România sunt în jur de 400.000 de angajaţi în industria turistică, iar 12.000 lucrează în cele 2.100 de agenţii de turism din țară.

 

blank