• În ciuda blocajelor de aprovizionare cu materie primă, producția se menține la un nivel ridicat pe plan mondial
  • STIHL World se va deschide în Waiblingen în 2023
  • STIHL prezintă noi produse inovatoare, făcând dovada avansului tehnologic

 

Grupul STIHL și-a continuat traiectoria globală de creștere din anul fiscal precedent generând venituri de 3,51 miliarde de euro în perioada ianuarie-august 2021. Aceasta reprezintă o creștere de 11,7 % față de aceeași perioadă a anului anterior. Creșterea veniturilor ajustată cu cursul de schimb se ridică la 15,4 %. Grupul STIHL are în prezent 19.523 de angajați, cu 7,3 % mai mult comparativ cu sfârșitul anului 2020. „Vânzările pe toate grupele de produse au crescut semnificativ față de anul precedent, la valori chiar mai mari decât cele prognozate. Acest lucru a fost posibil datorită nivelului ridicat de implicare și flexibilității angajaților noștri, planificării producției, vânzărilor și logisticii. Am reușit să depășim aceste momente în ciuda lipsei materiilor prime, capacitățiilor de producție la furnizori și la STIHL, precum și a limitărilor în zona de transport , care au dus la întreruperi semnificative în lanțurile de aprovizionare. Este clar că fără aceste blocaje, am fi putut să avem un nivel de producție și de vânzări mai ridicat”, a declarat Președintele Comitetului Executiv STIHL, Dr Bertram Kandziora. Acesta își păstrează optimismul cu privire la restul anului fiscal: „Înregistrăm o cerere mare pentru produsele STIHL și producem în întreaga lume într-un ritm ridicat, pentru a ne putea aproviziona clienții.”

 

Vânzările internaționale au crescut atât pe segmentul benzină, cât și pe cel al utilajelor cu acumulatori

 

Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, STIHL a înregistrat o creștere a vânzărilor pe toate continentele. „Indiferent că vorbim despre profesioniști în silvicultură, horticultură și peisagistică, administrații municipale și servicii de întreținere a drumurilor sau utilizatori privați care au grijă de propriile curți, produsele STIHL facilitează munca oamenilor cu și în natură. Cererea ridicată pentru uneltele noastre electrice s-a situat la un nivel constant de la mijlocul anului trecut, și asta confirmă faptul că avem o bună acoperire e pieței cu portofoliul nostru de produse”, a declarat Președintele Comitetului Executiv STIHL.

 

Printre produsele cele mai populare se numără robotul de tuns gazonul STIHL iMOW, miniferăstrăul cu acumulator STIHL GTA 26, motoferăstraiele cu lanț, pe benzină și motocoasele de mare putere, pe benzină, pentru pasionații de grădinărit și noile motounelte cu acumulatori destinate profesioniștilor, lansate în prima jumătate a anului 2021. Printre acestea menționăm foarfeca pentru gard viu, fără fir, cu rază mare de acțiune, STIHL HLA 135 și motocoasa pentru tufișuri, fără fir, STIHL FSA 135.

 

Dr. Kandziora: „Și în acest an observăm o tendință puternică către uneltele electrice cu acumulatori. La nivel general am înregistrat și o creștere a vânzărilor de două cifre procentuale pentru produsele cu motor pe benzină și cu motor electric. Această evoluție arată că STIHL deține încă o poziție puternică pe segmentul benzină, dar devine și un jucător din ce în ce mai puternic pe piața de utiliaje cu acumulatori.”

 

 

Producție globală la viteză maximă

Cu toate acestea, cererea ridicată constantă pentru produsele STIHL prezintă și provocări majore. Compania încă se luptă cu lanțurile de aprovizionare întrerupte în întreaga lume și cu blocaje semnificative în aprovizionarea cu materii prime și componente, de exemplu. Sunt afectate livrările de oțel, anumite tipuri de granule din plastic și componente electronice.

 

„Din păcate, din cauza acestor factori externi, în unele locuri nu am reușit să satisfacem pe deplin cererea de unelte STIHL. Producția globală se desfășoară în prezent la viteză maximă, pentru a compensa întreruperile și pentru a satisface mai bine cererea din partea clienților noștri”, precizează Dr Kandziora.

„Angajații noștri au un rol important, ajutându-ne să facem față acestor provocări uriașe, prestând ore suplimentare, demonstrând o flexibilitate și o implicare personală extraordinară. În prezent, generăm rezultate record în producție, logistică și vânzări. Doar datorită implicării enorme a forței noastre de muncă este posibilă această dezvoltare”, mai explică Președintele Comitetului Executiv STIHL.

 

 

Veniturile pe piața germană depășesc nivelul anului precedent, în ciuda dificultăților de aprovizionare

Până la sfârșitul lunii august 2021, veniturile STIHL pe piața germană au depășit semnificativ nivelul anului precedent. Cererea puternică constantă de produse pentru casă și grădină s-a datorat în principal faptului  că oamenii au stat mai mult acasă în ultimul an. Cu toate acestea, și Germania se confruntă cu dificultăți de aprovizionare din cauza cererii ridicate de produse, blocajelor în furnizarea de materii prime și componente, precum și a capacității de transport reduse, ceea ce înseamnă că distribuitorii, partenerii și clienții sunt uneori obligați să aștepte după comenzi.

Pe 9 iulie 2021 a fost inaugurat și și-a început oficial activitatea noul depozit de produse finite de la centrul de distribuție STIHL din Dieburg. Volumul investițiilor în acest centru se ridică la aproximativ 26 de milioane de euro. Noua facilitate va crește eficiența logistică a companiei și va contribui la dezvoltarea de pe piața germană.

 

 

 

Sediul central STIHL se dezvoltă și își extinde capacitățile pentru noile tehnologii

 

ANDREAS STIHL AG & Co. KG din Germania a înregistrat venituri de 1,03 miliarde de euro până la sfârșitul lunii august, în creștere cu 15,9 % față de aceeași perioadă a anului precedent. „Avem o rată de creștere remarcabilă, având în vedere că și noi, Grupul STIHL, întâmpinăm dificultăți considerabile în obținerea unor cantități suficiente de componente, materii prime și alte materiale pentru activitățile de producție desfășurate în unitățile de producție de la sediul central din Germani, din cauza blocajelor de aprovizionare”, a declarat Dr Kandziora.

 

Cererea ridicată constantă de biciclete electrice asigură, de asemenea, o dezvoltare pozitivă a afacerii. „În fabrica STIHL din Weinsheim, în care sunt turnate sub presiune aliaje de magneziu, producem, de asemenea, carcase de transmisie pentru biciclete electrice și le livrăm companiilor din această industrie. Orientarea către biciclete electrice continuă să crească puternic, ceea ce înseamnă că anticipăm o creștere a volumului comenzilor în următorii câțiva ani”, a declarat Președintele Comitetului Executiv STIHL.

 

Ca urmare tendințelor de creștere, și numărul angajaților de la sediul central a crescut cu 8% de la sfârșitul lunii decembrie 2020, ajungând la 5.684 de angajați la sfârșitul lunii august. Aceștia se împart între facilitățile noastre de producție astfel: 4.009 angajați în Waiblingen, 416 în Fellbach, 257 în Ludwigsburg, 924 în Weinsheim și 78 în Wiechs am Randen. Pe lângă aceste locuri de muncă avem aproximativ 100 de posturi vacante la sediul central, în principal în departamentele de cercetare și dezvoltare. Dr Bertram Kandziora: „Tendința constantă din piață în favoarea uneltelor cu acumulator și a tehnologiilor digitale, a produselor conectate și inteligente și a cumpărăturilor online câștigă importanță și pentru noi. STIHL se află în mijlocul unui proces de transformare, în cadrul căruia încercăm să ne conectăm la viitor. O parte importantă a acestui proces rezidă în extinderea capacităților noastre pentru noi tehnologii în Waiblingen.” Compania caută în principal specialiști în domeniile produselor cu acumulatori, electronică, digitalizare, dezvoltare software, robotică, internetul obiectelor (IoT) și comerțul electronic.

 

STIHL World se va deschide în Waiblingen la începutul anului 2023

În prezent, STIHL modernizează și extinde sediul central din Waiblingen. Proiectul emblematic al viitorului complex este STIHL World, aflat în curs de construcție. Planificat să fie inaugurat la începutul anului 2023, acesta își propune să prezinte istoria companiei și a produselor sale într-un spațiu situat pe trei niveluri, oferind în același timp vizitatorilor o platformă informativă despre lemn și păduri. Norbert Pick, membru al Comitetului Executiv STIHL, Marketing și Vânzări, a prezentat noua facilitate cu ocazia International Media Day, în timpul unui tur virtual și a declarat: „Toate zonele noului nostru complex STIHL World le vor permite clienților noștri, fanilor și persoanelor interesate să experimenteze marca STIHL într-un mod informativ și distractiv deopotrivă. Sunt convins că acest lucru va contribui și la creșterea loialității față de marca STIHL.”

 

STIHL prezintă o serie de inovații globale pe segmentul produsele cu motor pe benzină și cu acumulatori

 

Cu ocazia International Media Day, STIHL a prezentat o serie de inovații și produse noi concepute să ajute profesioniștii și clienții privați să lucreze mai ușor cu și în natură. Compania a lansat zece produse noi doar pe segmentul cu acumulatori.

  • STIHL MSA 300 este cel mai puternic motoferăstrău cu lanț, fără cu acumulator, disponibil în prezent pe piață. Acesta ne permite să avem abordări noi la tăierea în zonele sensibile la zgomot, subliniind în același timp nivelul ridicat de inovații pe care îl avem, inclusiv pe segmentul cu acumulatori”, a declarat Președintele Comitetului Executiv STIHL. Gama de aplicații a motoferăstrăului profesional se află în zona de horticultură și peisagistică, fiind dedicat administrațiilor municipale, dar și specialiștilor din silvicultură. Aplicațiile variază de la tăierea selectivă pentru îngrijire, toaletar, doborârea arborilor cu dimensiuni medii, până la realizarea de lucrări de construcții cu lemn. Pentru această motounealtă, STIHL a dezvoltat pachetul de baterii STIHL AP 500 S.Datorită tehnologiei inovatoare, acesta dezvoltă un nivel ridicat de energie la o greutate redusă, dar și cu o durată de viață semnificativ mai mare comparativ cu bateriile convenționale litiu-ion.
  • STIHL BGA 300 dedicată aplicațiilor profesionale. Este prima suflantă cu acumulator tip rucsac, din gama STIHL. Aceasta este caracterizată prin puterea sa enormă de suflare și viteza foarte mare a aerului. Ca rezultat al Sistemului Silencer STIHL (în curs de brevetare), aceasta este cea mai silențioasă unealtă electrică din clasa sa de pe piață, cu un nivel maxim de 93 de decibeli , putând fi utilizată fără restricții inclusiv în zonele sensibile la zgomot.

 

Alte produse de top pentru profesioniști pe bază de acumulator includ:

  • motoferăstrăul pentru toaletarea arborilor STIHL MSA 220 T, lider în gama STIHL de motoferăstraie pentru toaletarea arborilor, fiind cel mai puternic model
  • cutia mobilă de încărcare și transport bottTainer, primul sistem de încărcare cu acumulator din industrie, care permite încărcarea până la 28 de baterii folosind multi-încărcătorul STIHL AL 301-4, care reprezintă, de asemenea, și acesta un produs nou.

 

Următoarele produse cu acumulatori vor fi disponibile pe piața pentru utilizatorii privați:

  • emondorul de înălțime, STIHL HTA 50, care poate fi folosit și pentru a ajunge de la sol la crengi aflate la mare înălțime, în timpul operațiunilor de toaletare a arborilor
  • tocătorul în vid STIHL SHA 56 pentru îndepărtarea și mărunțirea confortabilă a frunzelor și a resturilor vegetale
  • suflanta de mână, fără fir, STIHL BGA 60, foarte ușoară, care ușurează lucrul cu frunzele umede și resturile vegetale rezultate din tunderea gazonului, datorită puterii sale foarte mari de suflare
  • aspiratorul de mână STIHL SEA 20 cu o gamă largă de caracteristici standard, cu un raport excelent preț-calitate, perfect pentru aspirarea prafului din casă, mașină sau atelier.

STIHL subliniază, de asemenea, poziția sa de lider tehnologic pe segmentul motoferăstraielor cu lanț, pe benzină. Sistemul de tăiere STIHL Hexa marchează o premieră mondială pentru companie. Acesta este alcătuit din lanțul rapid de ferăstrău Hexa de 3/8 ”pentru profesioniști și pila Hexa, permițând ascuțirea rapidă și cu precizie a lanțului. Performanța de tăiere a noului lanț este cu până la 10 % mai mare în comparație cu un lanț Rapid Super de 3/8”.Gama de motoferăstraie pe benzină a fost extinsă cu motoferăstrăul cu lanț STIHL MS 162, entry-level, pentru utilizatori privați, care se distinge printr-o funcționare simplă, o manipulare ușoară și un raport atractiv preț-calitate.

 

STIHL prezintă, de asemenea, noi soluții în zona digitală:

  • Echipamentul inteligent pentru protecția auzului STIHL ADVANCE ProCOM stabilește un punct de reper în zona sistemelor de protecție. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii se pot conecta la până la 16 căști, chiar și în medii de lucru zgomotoase. Distanța dintre două dispozitive poate ajunge până la 600 de metri.
  • O noutate pentru managementul flotelor de motounelte este Smart Connector 2 A, care poate fi utilizat pentru a înregistra durata de viață a bateriilor, nivelul de utilizare al unei unelte și pentru a transmite aceste informații către un dispozitiv mobil prin bluetooth.

 

Magazinul mărcii STIHL își extinde, de asemenea, gama. Motoferăstrăul de jucărie STIHL – unul dintre cele mai bine vândute motoferăstraie cu lanț STIHL – va apărea într-o nouă ediție în 2022. Având aspectul motoferăstrăului inovator cu lanț, pe benzină, STIHL MS 500i, acesta reproduce într-o jucărie toate funcțiile „modelului pentru adulți”, de la lanțul mobil, interschimbabil, afișajul de funcționare cu LED până la noul design al șinei de ghidare. Magazinul mărcii STIHL prezintă și noua COLECȚIE de îmbrăcăminte STIHL 2022, un omagiu adus naturii și vieții.

 

Campionatul Mondial STIHL TIMBERSPORTS® din München

Campionatul Mondial Individual din 2 octombrie 2021 va marca sfârșitul sezonului STIHL TIMBERSPORTS®. Cei mai buni atleți din lume din domeniul exploatării forestiere se vor aduna la München pentru a lupta pentru cel mai important titlu din seria sporturilor extreme folosind topoare și motoferăstraie cu lanț. Alături de cei patru campioni din țările de peste ocean, Australia, Noua Zeelandă, Canada și SUA, sunt așteptați să participe și cei mai buni opt campioni naționali din Europa. „Din păcate, din cauza pandemiei, va trebui din nou să desfășurăm competiția fără spectatori și să nu organizăm proba pe echipe. Sperăm că această situație se va schimba în octombrie 2022, la Campionatul Mondial din Göteborg, Suedia”, a declarat Dr Kandziora.

Despre STIHL
Grupul STIHL dezvoltă, produce și distribuie motounelte profesionale  pentru silvicultură și agricultură, precum și pentru întreținerea grădinilor, peisagistică, sectorul construcțiilor și pentru utlizatori privați. Gama de produse este completată de soluții și servicii digitale. Produsele sunt distribuite prin intermediul unei rețele internaționale operate de peste 54.000 de dealeri comerciali și de service. STIHL produce în fabricile proprii în șapte țări: Germania, SUA, Brazilia, Elveția, Austria, China și în Filipine. Din 1971 STIHL este cel mai vândut brand de ferăstrău cu lanț din lume. Compania a fost fondată în 1926 și își are sediul în Waiblingen, lângă Stuttgart. În 2020, STIHL a realizat un volum de vânzări la nivel mondial de 4,58 miliarde de euro.