Gigantul Google va interzice utilizatorilor care neagă schimbările climatice posibilitatea de a-şi monetiza conţinutul pe platformele sale. Compania precizează că va permite reclame şi monetizarea pe alte subiecte legate de climă, inclusiv dezbateri publice privind politica climatică.

O nouă politică pentru agenţii de publicitate, editorii şi creatorii YouTube interzice reclamele pentru conţinut care „contrazice consensul ştiinţific bine stabilit asupra existenţei şi cauzelor schimbărilor climatice” şi monetizarea acestuia, a anunţat compania într-un comunicat emis joi și citat de New York Times.

„Aceasta include conţinutul care face referire la schimbările climatice drept o farsă sau o înşelătorie, care neagă faptul că tendinţele pe termen lung arată încălzirea climei la nivel global şi care neagă faptul că emisiile de gaze cu efect de seră sau activitatea umană contribuie la schimbările climatice. Agenţii de publicitate pur şi simplu nu vor ca anunţurile lor să apară lângă acest conţinut. Iar editorii şi creatorii nu doresc ca reclame care promovează aceste afirmaţii să apară pe paginile sau în videoclipurile lor”, a precizat Google.

Google va examina contextul, făcând distincţia între conţinutul care susţine o afirmaţie falsă ca fiind adevărată şi conţinutul care raportează sau discută acea afirmaţie.

„Vom continua, totodată, să permitem reclame şi monetizarea pe alte subiecte legate de climă, inclusiv dezbateri publice privind politica climatică, impactul diferit al schimbărilor climatice, noi cercetări şi multe altele”, a indicat compania.

Google va începe aplicarea acestei politici din luna noiembrie.