În tehnologie există două industrii: cei cinci giganți, care operează la o scară aproape de neimaginat, și apoi toți ceilalți, scrie CNBC.

Giganți Alphabet, Amazon, Apple, Facebook și Microsoft și-au raportat câștigurile din primul trimestru săptămâna aceasta, iar valorile comunicate arătat cât de dominante sunt aceste companii. În multe cazuri, unități de afaceri relativ mici, aparținând uriașilor, generează mai multe venituri decât întregi companii de tehnologie.

Acești uriași pot prelua datele din operațiunile lor pentru a afla date despre clienții lor și pentru a le vinde produse noi în mod eficient. Pot utiliza relațiile existente cu clienții pentru a le vinde produse suplimentare. Își pot utiliza fluxul de numerar sau acțiunile pentru a cumpăra noi companii în ascensiune și, dacă acestea refuză, le pot clona.

Pe de altă parte marile companii ignoră audierile în Congres, amenzile autorităților de reglementare, investigațiile antitrust, plângerile angajaților nemulțumiți, demersurile de sindicalizare și presa negativă. Când pandemia Covid a lovit economia și a închis cea mai mare parte a lumii, au prosperat. Acum, când SUA se relaxează, ei … continuă să prospere.

Astfel, YouTube, deținut de Google, este pe cale să genereze la fel de mult venituri anul acesta ca Netflix. Cu toate acestea, YouTube este o afacere relativ mică pentru Google, reprezentând doar 13% din veniturile sale din publicitate. Între timp, compania-mamă Alphabet a câștigat încă 4,5 miliarde de dolari dintr-o creștere a valorii investițiilor făcute în start-up-uri în ultimul deceniu, deoarece multe dintre aceste start-up-uri au devenit publice sau au ridicat noi runde de finanțare la evaluări uriașe.

Afacerea de publicitate a Amazon a generat aproape 7 miliarde de dolari în primul trimestru, iar rata de creștere se accelerează. Afacerea este de aproape șapte ori mai mare decât Twitter, dar abia se observă în venitul trimestrial total al Amazon, de peste 108 miliarde de dolari. Între timp, compania de cloud computing a companiei, Amazon Web Services, a generat mai multe venituri în primul trimestru al anului 2021 decât Oracle în al treilea trimestru fiscal, care s-a încheiat pe 28 februarie.

LinkedIn, aparținând Microsoft, a înregistrat venituri din publicitate în ultimul an de peste 3 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă mai mult decât Snap sau Pinterest. Dar aceasta este doar o picătură pentru Microsoft, care a avut afaceri de peste 121 de miliarde de dolari doar în ultimele nouă luni.

Afacerea cu gadget-uri Apple, supranumită „Articole portabile, pentru casă și accesorii” și formată din Apple Watch, gadgeturi precum AirPods și HomePods și alte dispozitive casnice precum Apple TV, a consemnat afaceri de peste 7,8 miliarde de dolari în trimestrul încheiat pe 31 martie, peste afacerea cu laptopuri a HP din trimestrul încheiat la 31 ianuarie – care, spre deosebire de trimestrul Apple, a cuprins și sezonul de sărbători. Cu toate acestea, “Wearables, Home and Accessories” a reprezentat doar 8,7% din vânzările totale ale Apple.

Facebook nu dezvăluie performanțele unităților sale de afaceri, dar spune că 2,7 miliarde de oameni folosesc una dintre aplicațiile sale în fiecare zi, iar 3,4 miliarde de oameni le folosesc cel puțin o dată pe lună, ceea ce îl plasează la egalitate cu acești alți giganți, chiar dacă este singura cu o capitalizare de piață încă sub 1 trilion de dolari. Bloomberg a raportat că Instagram a generat venituri din publicitate de 20 de miliarde de dolari în 2019, cu mult înaintea concurenților precum Snap, Pinterest și Twitter.