Actualitate, Stiri, Ultima Ora

Gata şi cu Academia Caţavencu! Revista şi-a suspendat activitatea

Angajaţii nu şi-au mai primit salariile de aproape patru luni

  Academia Catavencu

Academia Caţavencu şi-a suspendat activitatea atât în varianta tipărită, cât şi online. Motivele principale sunt neplata salariilor şi neînţelegerile angajaţilor cu directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding.

Jurnaliştii de la Academia Caţavencu au anunţat şi pe reţeaua de socializare Facebook, unde sunt urmăriţi de peste 60 de mii de persoane, că întâmpină probleme de mai multe luni la locul de muncă, lucru care le face imposibilă publicarea materialelor de umor.

Revista Academia Caţavencu urma să fie publicată vineri, însă acest lucru nu se va mai întâmpla, după cum a spus Dan Mazilu, redactorul şef al revistei.

Site-ul Academia Caţavencu este în continuare activ, însă tot conţinutul editorial a dispărut de pe homepage-ul revistei. Potrivit redactorului şef, Adrian Rus „i-ar fi ameninţat cu concedierea pe angajaţii care şi-ar fi cerut dreptul la salariul întârziat de patru luni”

„Am ajuns intr-un punct in care nu se mai poate discuta. Stiti cum este, incerci sa faci tot ce se poate, însă în condiţiile astea nu mai ai cum. Nu suntem dispusi sa dam niciun pas inapoi. Probabil ca vor fi 5 oameni care vor accepta sa lucreze în aceste condiţii. Nu am mai încasat salariile de aproape patru luni. Pe 10 iulie se fac 4 luni de când eu şi restul angajaţilor nu am încasat banii care ni se cuvin. Directorul Adrian Rusu mi-a spus că concediez pe oricine îmi cere bani”, a declarat redactorul şef al Academiei Caţavencu, pentru evz.ro.

Pe lângă presiunea financiară, jurnaliştii de la Academia Caţavencu au fost nevoiţi să suporte şi „modificările editoriale” venite tot din partea directorului general, Adrian Rus.

Comunicatul de presă trimis de Academia Caţavencu:

„Redacția Academiei Cațavencu nu mai are chef de glumă. Administrația trustului de presă în care este inclusă această revistă este, ea însăși, o poantă. O poantă bună- dacă este văzută dinafară, sau o poantă proastă, dacă este suportată dinăuntru.

Astfel, numărul care urma să apară în ziua de 23 iunie 2014 nu va mai apărea (sau cel puțin nu în această formulă editorială). De asemenea, se suspendă și segmentul online al revistei – site și pagina de Facebook.

Facem acest lucru pentru că ne iubim revista, cititorii și meseria. Și pentru că ne respectăm pe noi înșine suficient de mult, încât să nu-i lăsăm pe alții să ne înjosească.

De ceva timp, Academia Cațavencu funcționează într-o situație hilară: nu ajutată de administrația trustului de presă din care face parte ci, cumva, în ciuda acesteia.

Este neplăcut, dar relativ obișnuit în presă, ca salariile să nu fie încasate la timp. Însă nu e deloc firesc ca, față de subiectul întârzierilor salariale de luni de zile, Adrian Rus, directorul general al companiilor grupului de presă Medien Holding, să aibă următoarea poziție, exprimată într-un e-mail, cităm: „Daca e vorba de salarii din nou am sa v-o spun pentru ultima oara: CINE POATE CREDITA ACEASTA ACTIVITATE SI SI-O ASUMA, SA RAMINA! CINE NU, SA PLECE INSTANT! (…) ESTE ULTIMA OARA CIND MAI SPUN ACEST LUCRU! URMATOAREA DATA CIND IMI  ADUCI  ACEST LUCRU IN DISCUTIE (…), VA ASIGUR CA PLECATI!” (n.r.- majusculele aparțin autorului mesajului)

Putem face foarte multe lucruri pentru această revistă și pentru cititorii ei, dar nu putem fura din portofelul soțiilor ca să putem susține (să putem„credita”), astfel, nenumăratele și interminabilele gafe ale celui care, chipurile, o administrează. Și, mai cu seamă, nu putem tolera o astfel de atitudine sud-americană, de proprietar de plantație bananieră.

ACADEMIA CAȚAVENCU a fost și este, încă, o revistă citită. O spun vânzările la chioșc, în creștere, până când administrația a luat nefericita decizie de a scădea tirajul. Această creștere este o performanță (din câte știm, unică în trustul nostru, și rară în presă, în general), dar este o performanță greu de susținut, atâta vreme cât administrația pare să facă tot ce-i stă în putință pentru a contrazice această tendință.

Să fii sunat cu trei-patru ore înaintea tipăririi revistei și să ți se spună că se reduce cu patru numărul paginilor acesteia, apoi, la insistențele redactorului-șef, să se descopere că economia obținută astfel ar fi derizorie (și, desigur, invers proporțională cu deficitul de imagine) este încă o dovadă clară a amatorismului lăutăresc cu care se „administrează” această revistă.

De parcă n-ar fi suficient, Directorul General Adrian Rus intenționa să inaugureze o politică editorială unică în presa românească: redacția să-i propună vânzătorului ei de publicitate clienți și campanii publicitare, iar vânzătorul, la rândul său, să ofere teme de articole (generale, nu publicitare!), să judece valoarea de umor a conținului revistei, ba chiar să aleagă coperta revistei.

În concluzie, redacția Academiei Cațavencu nu este dispusă să scrie gratis, la comanda administratorului de trust, cu acordul portarului și cu supervizarea femeii de serviciu”, se arată scris într-un comunicat de presă trimis de către Academia Caţavencu.

Adrian Rus, directorul general al grupului Medien Holding, nu a fost interesat să facă nicio declaraţie în acest sens.

blank