Gabriela Firea, primarul general al Capitalei a participat la prezentarea bilantului de activitate a Ministerului Afacerilor Interne pentru anul 2016. În cadrul evenimentului, Gabriela Firea a susținut în discurs și le-a vorbit tuturor celor prezenți despre necesitatea existentei unei bune colaborari intre institutiile responsabile cu siguranta cetatenilor.

”Unul dintre primele lucruri pe care le-am inteles cand am ajuns la Primaria Capitalei a fost acela ca cele mai bune rezultate se obtin, in folosul cetateanului, atunci cand institutiile implicate in diverse probleme colaboreaza. Un foarte bun exemplu in acest sens este dat de relatia dintre Politia Locala si cea nationala, o relatie care trebuie sa fie de complementaritate si colegialitate, nu de rivalitate! La Bucuresti cel putin, asa se intampla. In ceea ce priveste Capitala, avem planuri mari privind reducerea aglomeratiei in trafic: benzi unice pentru RATB, piste pentru biciclete, un nou regulament de parcare pe domeniul public. Dar pentru a asigura implementarea acestor masuri avem nevoie de sprijinul nemijlocit al politistilor, atat de la Brigada de Politie Rutiera, cat si de la serviciile de specialitate ale Politiei Locale Municipale si Politiilor Locale de Sector. Niciunul dintre aceste servicii nu poate asigura singur fluidizarea si ordinea in trafic, de aceea e nevoie de o stransa colaborare si, asa cum spuneam, de complementaritate.

Am aratat ca, la nivelul Municipiului Bucuresti, implementarea masurilor sociale depinde, intr-o mare masura, si de activitatea desfasurata de organele de politie.Directia de Asistenta Sociala colaboreaza foarte bine cu organele de politie in domeniul protectiei victimelor actelor de violenta domestica: politistii au un dublu rol – aduc victimele la adapostul municipalitatii si indreapta agresorii catre un centru autorizat de consiliere, ceea ce reprezinta o premiera. Apreciez, de asemenea, contributia importanta a politistilor de la Ordine Publica la paza scolilor si combaterea consumului de droguri in randul tinerilor. In plus, vreau sa mentionez ajutorul important pe care il avem atat de la politie cat si de la Inspectoratul pentru situatii de urgenta in organizarea marilor evenimente culturale sau sportive din Capitala. De multe ori acest ajutor nu este foarte vizibil, dar eu stiu ca in spatele fiecarui traseu inchis total sau partial circulatiei auto pentru a permite anumite manifestari se afla echipe de oameni profesionisti, care gasesc solutii pentru problemele de trafic, parcare, ordine publica samd. Iar pentru asta vreau sa le multumesc public, nu doar acum, ci cu fiecare ocazie.
In ceea ce priveste cresterea numarului de subunitati de pompieri la nivelul Municipiului Bucuresti, Gabriela Firea am explicat ca in bugetul pe anul in curs a fost prinsa suma de aproape 2 milioane de euro necesara amenajarii primelor 5 noi subunitati de pompieri, din totalul de 13 solicitate de Ministerul de Interne. Pentru acestea au fost stabilite amplasamentele: o unitate in sectorul 1, doua in sectorul 2, o unitate in sectorul 4 si alta in sectorul 6. Colaboram indeaproape cu sectoarele pentru identificarea amplasamentelor pentru celelalte 8 subunitati si, pe masura ce le vom avea la dispozitie, vom aloca sumele necesare la rectificarea bugetara, astfel incat sa terminam acest proiect in cel mai scurt timp posibil. In final, as vrea sa va asigur inca o data, ca veti avea intotdeauna un partener de nadejde in Primaria Municipiului Bucuresti, care va fi intotdeauna receptiva la problemele dvs si cooperanta in ceea ce priveste actiunile care au ca obiectiv calitatea si siguranta vietii bucurestenilor.” a spus Gabriela Firea.

La eveniment au fost prezenti Ministrul de Interne, Carmen Dan, Presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, presedintele Camerei Deputatilor, Liviu Dragnea, Prim-Ministrul Romaniei, Sorin Grindeanu, Procurorul General al Romaniei, Augustin Lazar, directorul Serviciului Roman de Informatii, Eduard Hellvig, ministri ai Guvernului si secretari de stat.