Actualitate, Featured

Fetiţa de 4 ani, dată afară din gradiniță, fix în ziua în care familia ei îi acuză educatoarea de comportament abuziv

Cazul unei fetiţe din Craiova readuce în lumină neputinţa sistemului de educaţie din ţara noastră de a-i integra pe copiii care au comportamente diferite, faţă de majoritate. La 4 ani, fetiţa ar fi considerată „copil problemă” pentru că este mai activă decât colegii ei. O anchetă este în desfăşurare, după ce familia a reclamat că educatoarele de la grădiniță o marginalizează pe cea mică.

Fetiţa de 4 ani, dată afară din gradiniță, fix în ziua în care familia ei îi acuză educatoarea de comportament abuziv

Totul a început, spune familia, încă din primele zile de grădiniță. Energia celei mici le-ar fi deranjat pe educatoare.

Ion Gavrilescu, bunicul fetiţei: De aici, până la a o pune la colţ de fiecare dată, la a o critica, la a-i găsi tot felul de motive ca să o marginalizezi, fără să o apreciezi niciodată, fără să ai un cuvânt frumos, un cuvânt bun, fără să ţi-o apropii, este cale lungă (…) Am sesizat că nepoţica este tristă, că plânge, că nu mai vrea să meargă la această clasă.

Totul a culminat cu data de 6 decembrie, spune familia, când cea mică nu a fost primită în grădiniţă, cu toate că îşi dorea să îşi sărbătorească ziua onomastică alături de colegi.

Ion Gavrilescu, bunicul fetiţei: Sucuri, prăjituri, bomboane, să-şi servească colegii. Pur şi simplu le-a luat de mânuţă şi le-a scos din clasă şi le-a trimis acasă, spunând că nu mai au ce căuta la această grădiniţă.

Fetiţa de 4 ani, dată afară din gradiniță, fix în ziua în care familia ei îi acuză educatoarea de comportament abuziv

Familia este revoltată şi a făcut plângere la inspectoratul şcolar care face acum o anchetă.

Nicoleta Liţoiu, Inspector ISJ Dolj: Situaţia este în atenţia inspectoratului şcolar. În funcţie de rezultatul anchetei desfăşurate la nivelul unităţii de învăţământ, vor fi luate măsurile ce se impun. Vreau să vă spun în centrul atenţiei noastre va rămâne întotdeauna interesul educaţional al copilului.

Conducerea grădiniţei refuză, momentan, să ofere un punct de vedere despre fetița care se spune ca a facut probleme şi spune că aşteaptă rezultatele anchetei deschise de inspectoratul şcolar general.

Psihologii atrag atenţia că este nevoie de o pregătire a cadrelor didactice, care nu ştiu întodeauna cum să gestioneze situaţia unui copil hiperactiv.

Irina Gruia, psiholog: Pedeapsa nu este un instrument care să aducă educaţie ci este, mai degrabă, un instrument care să aducă frustrare, o slabă imagine de sine, interiorizare sau, din contră, o interiorizare de presiune astfel încât ea să poată fi explozivă la un moment dat si copilul se revoltă. Cred că cel mai important este ca acest cadru didactic, în limita resurselor lui de timp, emoţionale, să creeze o relaţie cu copilul, pentru că copiii micuţi funcţionează încă pe ataşament.

Familia fetiţei a făcut o cerere ca cea mică să fie mutată în altă grupă.

 

blank