Luni, un judecator american a aprobat un acord potrivit caruia Facebook va trebui sa le plateasca 20 de milioane de dolari utilizatorilor pentru ca a utilizat mentiunea „Imi place”, alaturi de numele si profilurile acestora, cu scopuri publicitare insa.
Despagubirile urmeaza a fi repartizate unor grupuri care lupta pentru protejarea vietii private pe Internet, avocatilor, dar si utilizatorilor care au depus plangerea colectiva.
Judecatorul Richard Seebord, din San Francisco, a considerat ca suma propusa, desi este doar o parte din miliardele de dolari cerute de reclamanti, este una totusi corecta, tinand cont de faptul ca utilizatorilor le va fi dificil sa dovedeasca faptul ca au suferit pierderi financiare si ca mentiunile lor „Imi place” nu inseamna neaparat ca au sprijinit publicitatea. Potrivit judecatorului, Facebook a utilizat aceasta mentiune, numele si profilul de utilizator al celor vizati in scopuri publicitare, fara sa le ceara permisiunea.
Insa, putini din cei 150 de milioane de utilizatorii vizati au depus plangere, asadar suma oferita drept compensatie va fi una suficienta pentru a rezolva dosarul pe cale amiabila.
Facebook este de acum obligat sa-si modifice regulamentul de functionare si sa ofere mai mult control utilizatorilor in ceea ce priveste exploatarea potentiala a datelor personale, in ceea ce priveste publicitatea, totul in urma plangerii depuse la inceputul anului 2011, dupa ce reteaua de socializare a lansat programul de publicitate „Sponsored Stories”. (D.A)