Facebook
IT&C

Facebook își propune să schimbe algoritmul pentru a semăna mult mai mult cu TikTok

Facebook, care a inovat prin implementarea news feed-ului, va călca și el pe urmele TikTok-ului, deaorece își dorește să facă o schimbare a algoritmilor, cea mai mare din ultimii patru ani, arată un document intern obținut de publicația The Verge.

Scopul acestei schimbări este ca fluxul Facebook să semene tot mai mult cu cel al TikTok, aplicație ce are în medie un public mult mai tânăr decât Facebook.

Facebook vrea să semene mult mai mult cu TikTok

Facebook vrea să copieze succesul secțiunii „For You” de pe TikTok și principala schimbare ar fi că în Feed și pe Reels persoanele vor vedea tot mai multe postări și video-uri de la conturi pe care nu le urmăresc, pe ideea ca Facebook să devină un „discovery engine”.

Tom Alison, executivul Meta, responsabil de această rețea socială, se va focusa pe planul de a da prioritate celor mai populare postări în feed-urile utilizatorilor, indiferent de originea lor. Astfel, Facebook va favoriza conținutul pe care mulți oameni au dat click, indiferent originea provenienței acestuia.

Algoritmul de recomandare Reels există deja pe Instagram și a contribuit la întărirea formatului într-o rețea dedicată fotografiilor. De acolo, poți derula orizontal pentru a vedea videoclipuri scurte de la creatori pe care nu îi urmărești.

TikTok a creat unul dintre cei mai buni algoritmi din industria tech, unul care poate să sugereze o mulțime de video-uri și unui user pasiv care nu dă follow, like și nici nu pune comentarii.

Messengerul pagini de socializare poate fi reintegrat 

Noul plan al lui Meta include alipirea aplicațiilor de socializare ale sale inclusiv  Messenger.care sunt de opt ani separate. Revenirea la starea inițială ar însemna readucerea chat-ului în cadrul rețelei în care a fost creată, fapt ce ar întări poziția Facebook. Messenger urmează să aibă un buton simplu, aflat în dreapta ecranului, în colț sus.

Este preconizat ca pagina principală să fie separată în două compartimente de bază, Stories și Reels, apoi un feed, ce va afișa postările virale.

Schimbările au menirea să facă aplicația Facebook un concurent al Tik Tok-ului, care are o rată de descărcări cu 20% mai mare. Timpul petrecut în această rețea este cu 78% mai mare decât al celui petrecut pe Facebook.

blank