Facebook a obţinut venituri peste aşteptările analiştilor în trimestrul patru al anului trecut, susţinute de creşterea cheltuielilor pentru publicitate de către companii, pentru a profita de sezonul cumpărăturilor de iarnă care au avut loc în mare parte online din cauza pandemiei de coronavirtus, transmite Reuters.

Rezultatele validează implicarea Facebook în comerţul electronic prin intermediul Instagram Shopping şi al Facebook Marketplace.

Compania a lansat o serie de produse de comerţ electronic, cum ar fi Facebook Pay şi Facebook Shops, care permit achiziţiile prin aplicaţie de-a lungul unei suite de aplicaţii ale companiei, inclusiv prin intermediul Instagram şi WhatsApp.

Numărul utilizatorilor activi lunari a urcat cu 12%, la 2,8 miliarde, peste nivelul de 2,75 de miliarde anticipat de analişti.

Veniturile totale, care includ în mare parte veniturile din publicitate, au avansat de la 21,08 miliarde de dolari în urmă cu un an la 28,07 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat pe 31 decembrie.

Analiştii anticipau în medie venituri trimestriale de 26,44 de miliarde de dolari, potrivit datelor IBES ale firmei Refinitiv.

Profitul net a atins 11,22 miliarde de dolari, respectiv 3,88 dolari pe acşiune, comparativ cu 7,35 de miliarde de dolari, sau 2,56 de dolari pe acţiune, în urmă cu un an.