Economic

Fabricantii de autoturisme ne trag pe sfoara

Consumul real de carburant este mai mare decat cel declarat de producatori

Fabricantii de autoturismeConsumul de carburant obtinut de catre posesorii de autoturisme in conditii reale de trafic este, in medie, cu aproape un sfert mai mare decat cel din testele oficiale ale constructorilor, se arata intr-un raport , publicat de organizatia Transport & Environment (T&E). Asta inseamna ca, cu buna stiinta, producatorii de autoturisme din UE trag cumparatorii pe sfoara. Totodata, raportul constata ca aceasta diferenta a crescut in timp, principala cauza fiind trucurile folosite in cadrul testelor oficiale de catre producatorii de autoturisme. Raportul lansat miercuri dezvaluie cauzele acestor diferente intre cifrele reale ale emisiilor de CO2 si rezultatele testelor efectuate de catre producatori. Documentul include o comparatie a rezultatelor testelor facute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de catre un laborator independent , pe sase modele noi (standard) de autoturisme. Rezultatele testelor independente arata ca emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt, in medie, cu 23% mai mari decat cele ale testelor oficiale ale producatorilor (teste realizate pe masini special pregatite). Aceste cifre au confirmat diferenta intre rezultatele testelor oficiale si media celor reale (conditii de trafic pe drumuri publice). Conform raportului, exista aproximativ 20 metode prin care constructorii de autoturisme re-interpreteaza in mod „creativ” procedurile de testare, exploatand „portitele” si flexibilitatile permise de actualele reglementari, cu scopul de a-si supra-evalua performantele de consum si de emisii ale modelelor fabricate. Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decit cea normala; acoperirea cu banda adeziva a spatiilor din jurul usilor si a grilelor; ajustarea franelor si a geometriei rotilor; utilizarea unor super-lubrifianti speciali; micsorarea greutatii autovehiculului; testarea la altitudine, la temperaturi ridicate si pe cai de rulare foarte netede.

blank