IT&C

Este vreo legatura intre Google Adwords si SEO?

Din perspectiva unui om care lucreaza ca SEO intr-o agentie specializata pe Google Adwords, am observat ca este o intrebare foarte comuna in randul specialistilor SEO si al oamenilor de afaceri activi in online: “Daca rulez o campanie Adwords, imi creste si vizibilitatea in cadrul rezultatelor organice Google?”.

Ar fi oarecum logic ca Google ar putea sa acorde “atentie sporita” clientilor platitori decat celor care doar obtin trafic gratuit. In realitate, insa, nu exista nicio corelatie directa intre campaniile Google Adwords rulate si vizibilitate sporita in cadrul rezultatelor organice Google.

Asadar, cum crestem pozitionarile organice pe termen lung?

Raspunsul este simplu, insa procesul este foarte complex. Va trebui sa implementezi o strategie on-page si off-page mai buna decat cea a competitorilor.

Traficul obtinut din Adwords iti poate da un boost SEO in sensul ca traficul obtinut si comportamentul userilor pot trimite semnale bune sistemului de machine learning al Google-ului. Traficul initial obtinut din PPC poate fi un inceput bun al strategiei SEO, insa acesta este clar insuficient pentru a urca pe prima pagina pe aproape orice cuvant cheie.

O pozitie de top in rezultatele organice Google iti va asigura trafic constant si o dovada de credibilitate in ochii consumatorilor. O strategie SEO executata cum trebuie iti poate propulsa site-ul pe prima pagina in aproximativ 3-6 luni, insa asta depinde de autoritatea competitorilor. In unele nise competitive, poate dura chiar si ani de zile sa ajungi pe prima pagina, acest fapt depinzand in mare parte de bugetul de link-building, dar si de iscusinta specialistului SEO si optimizarea on-page.

Asadar, desi traficul organic este gratuit, tot va trebui sa cheltuiesti bani pentru SEO, fie ca platesti o companie, fie ca doresti sa faci SEO pe cont propriu. Linkurile reprezinta, de regula, costul principal in ceea ce priveste strategia SEO. De asemnea, campania de link-building este elemenutul diferentiator care face diferenta dintre un site situat pe pagina 3 si un site aflat in top 3 pe cuvintele cheie principale specifice nisei.

Ideal ar fi ca la inceput sa investesti resurse atat in PPC cat si in SEO. Astfel, poti testa rentabilitatea cuvintelor cheie pentru a sti ce cuvinte cheie long-tail sa targetezi, pe langa cele principale cu volum mare de cautari. De asemenea, PPC-ul iti va spori vizibilitatea brandului. Userii vor fi mai inclinati sa dea click pe site-ul tau tau dupa ce l-au mai vazut de cateva ori pe Google, fie ca este vorba de rezultate organice sau platite. Rata de clickthrough este un factor de care Google-ul tine cont atunci cand stabileste pozitiile pe organic. O vizibilitate mai buna a brandului va spori si rata de clickthrough.

Desigur, in cazul unor afaceri, o strategie SEO poate fi o pierdere de timp, mai ales in cazul niselor obscure, cu volum mic si cu multi competitori cu buget mare de SEO. In acest caz, o strategie PPC poate fi suficienta pentru afacerea ta. Chiar si atunci, o strategie SEO poate fi implementata pentru a cimenta prezenta pe online si a arata potentialului client ca poate avea incredere in afacerea ta. Un dublu rezultat pe prima pagina, atat in cadrul rezultatelor PPC, cat si pe organic, arata bine si te va diferentia de competitori.

blank