Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, iar Drulă spune că lucrările avansează cu toată viteza.

Cătălin Drulă a prezentat imagini cu operaţiunea de montare a platformei pe care se vor lansa cablurile de susţinere, pe uscat şi pe apă.

„Proiectul Podului de la Brăila merge cu toată viteza înainte. Lucrările avansează bine atât la pod, cât şi la drumurile de legătură – complet deblocate de luna trecută”, a anunţat duminică ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Luna trecută, Drulă anunţa că la sfârşitul anului viitor Podul de la Brăila se va deschide împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură.

La rândul său, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţase că a fost emisă autorizaţia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila şi astfel antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.

„Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre”, susţin reprezentanţii CNAIR.

Potrivit sursei citate, sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Cătălin Drulă a prezentat imagini spectaculoase cu lucrările de la podul peste Dunăre
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.