Tribunalul Municipiului Bucureşti a decis ieri, 30 martie 2021, să oblige Societatea Română de Televiziune să furnizeze Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind o serie de informaţii solicitate.

Acestea aveau în vedere activitatea prestată ca angajat de către reprezentantul Grupului Minorităţilor Naţionale din Parlamentul României în cadrul Consiliului de Administraţie al TVR, videojurnalistul Raico Cornea.

Doina Gradea, obligată de Tribunalul Municipiului Bucureşti să răspundă solicitărilor sindicaliștilor din TVR

Potrivit comunicatului MediaSind, ”deciziile şefei TVR privind subfinanţarea studiourilor teritoriale prin acordarea unui buget de zero lei pentru investiţii pentru anii 2020 şi 2021 (chiar acolo unde ar trebui să fie locul de muncă al reprezentantului CA -TVR Timişoara), alungarea reprezentanţilor MediaSind din şedinţele CA, dar şi menţinerea în funcţia de preşedinte-director general a Doinei Gradea, în ciuda rapoartelor Curţii de Conturi care demonstrează managementul defectuos şi care dezvăluie mai multe fapte de corupţie în TVR, au fost susţinute şi de către acelaşi membru CA”, iar pentru a afla care sunt motivele reprezentantului în CA a Grupului Minorităţilor Naţionale ”pentru atitudinea slugarnică faţă de şefa TVR, împotriva intereselor instituţiei, dar şi a salariaţilor, în urma unor informaţii primite din partea membrilor de sindicat care reclamau programul preferenţial şi lipsa de activitate a acestuia în calitate de videojurnalist TVR”, sindicaliștii au solicitat, în baza Legii nr.544/2004, următoarele informaţii de interes public:

1. Care este locul de muncă al dlui. Raico Cornea, conform contractului individual?
2. Care este programul de lucru?
3. Ce atribuţii are în fişa de post?
4. Situaţia prezenţelor/absenţelor dlui. Raico Cornea de la locul de muncă, pe perioada ianuarie 2020 – prezent.
5. Situaţia rapoartelor de activitate pentru perioada ianuarie – prezent.

Potrivit sindicaliștilor, răspunsul primit din partea şefei TVR, Doina Gradea, a fost ”unul specific întregii sale activităţi din fruntea TVR”, în condițiile lipsei oricărei transparenţe manageriale aceasta declarând că “informaţiile solicitate nu se încadrează în prevederile Legii nr.544/2001”.

Ca urmare a refuzului şefei TVR, Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind a acţionat în judecată, la Tribunalul Municipiului Bucureşti, Televiziunea Română, pentru a o obliga să pună la dispoziţie informaţiile publice privind activitatea membrului Consiliului de Administraţie. În consecinţă, instanţa a decis ca SRTV să răspundă la întrebările 1-3, decizia nefiind, însă, definitivă.

”Abuzurile care se întâmplă, aproape zilnic, în Societatea Română de Televiziune asupra angajaţilor nu ar fi posibile fără sprijinul din partea unor membri din Consiliul de Administraţie -CA care, ignorând mandatul primit din partea entităţilor care i-a nominalizat în acest for de conducere, se transformă în susţinători slugarnici ai preşedintelui-director general, Doina Gradea. În consecinţă, SRJ MediaSind şi filiala sa MediaSind TVR solicită Grupului Minorităţilor Naţionale din Parlamentul României să-i retragă sprijinul politic acordat lui Raico Cornea şi să propună în CA un profesionist care să respecte instituţia şi pe angajaţii Televiziunii Române”, se mai arată în comunicatul SRJ MediaSind.